Gå till innehåll
lördag 20 december 2025
Catchie

Mörka prickar på däck?

Rekommendera Poster

Vår båt har mörka prickar på däck. Mången båtmänniska har tittat på dom. Många medel har provats för att försöka få bort dom. Båten stod med förra ägaren på land vid skogsglänta i ca 1 år. En del tycker det ser ut som stänk av målarfärg, jag tycker det ser ut som sån där Lavamossa, den grå hårda som sitter på berg. Jag har provat gelcoat cleaner, nåt annan gelcoat medel som var stark som bara den, javex, ajax, javex med ajax... Det är ingenting som fungerar... Är det någon som har nåt tips? Fick ett tips att använda autosol med en tandborste?? Desperat behov av tips så ladda alla ni har!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det ska väll gå och våtslipa bort ett litet tunt lager av gelcoaten. Det är så det gör på gammla båtar och de blir som nya. Men det lär nog vara ett rejält hundgöra och vill man inte göra det själlv så blir det rejält dyrt ! Jag vet inte om det går att göra det själlv heller ?

Men då lär då dina svarta prickar vara borta sen !!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, problemet är bara att det är ju uppepå däck och vi har ett skrovligt däck...Ett sånt där halkdäck du vet... Så vi kan inte slipa, vi måste tvätta... Men annars var tipset bra, vi ska göra det på skrovet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Biltemas fasadtvätt lär vara grym.

Annars kan kansk målning vara ett alternativ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Testa med ugnsrengöring, tar det mesta även suveränt att göra rent rutorna i kapellet med. Prova på en liten yta först.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. När du andå är inne på biltema så köp deras rubbing och ta en borste så att du kommer ner och efterpolera med autosol. Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...