Sunwindola 0 Postad 21 Maj , 2007 Jag har små bekymmer med vår VP MD5. Så här är det: 1. Den startar alltid kanonfint och alltid direkt! 2. Den går jämnt och fint 3. Den kyler som den ska osv. Men... Efter start när motorn fortfarande är kall så får jag ingen vidare effekt när motorn är under belastning = alltså när jag ligger förtöjd vid bryggan och lägger i växeln. Det är som att den inte orkar, men efter en stund i takt med att motorn blir varmare så kommer kraften. Det är inga problem att varva upp motorn på friläge när den är kall = utan belastning. Jag hittar inget läckage nånstans så jag vet inte vad detta kan vara. Inget stort problem egentligen eftersom det funkar men det känns inte bra... Nån som kan ha en aning om vad detta är eller beror på? Tacksam för svar! -ola Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skrapan 0 Postad 21 Maj , 2007 Hej! Har enliknande iaktagelse. tar ca 2min innan full effekt erhålls. Motorn är nyrenoverad ny olja och allt. Funderar om det kan ha med laddningen att göra. Generatorn jobbar väl som mest i början. Har 3 x 100 ah batterier. Vad ger standardgeneratorn för effekt? Nån som vet mer? /skrapan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skrapan 0 Postad 21 Maj , 2007 Hej! Har enliknande iaktagelse. tar ca 2min innan full effekt erhålls. Motorn är nyrenoverad ny olja och allt. Funderar om det kan ha med laddningen att göra. Generatorn jobbar väl som mest i början. Har 3 x 100 ah batterier. Vad ger standardgeneratorn för effekt? Nån som vet mer? /skrapan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sunwindola 0 Postad 21 Maj , 2007 Lustigt att du nämner det.. Tänkte tanken men tänkte samtidigt att det är osannolikt. Skall nog göra så att jag testar att lossa på generator-remmen vid nästa kallstart för att testa den teorin! -ola Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
d88-jwn 0 Postad 21 Maj , 2007 Jag hade en dålig spridare som gav den effekten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser