Virson 0 Postad 21 Maj , 2007 Hej, Är det någon som vet hur många zinkanoder MD21A har? Enligt båttilbehörssäljaren är det 2 st men enligt instruktionsboken ska det finnas en till men bild saknas och jag hittar den inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marblu 0 Postad 22 Maj , 2007 Hej Jag kan bara säga att du har rätt det sitter 3st anoder på din MD21A om du har ett motornr som är från xxx - 61164 om du har motornr 61165-xxx har du 3st anoder. Det sitter en på locket, samma sida som insprutningspumpen. Sedan sitter det 2 på generatorsidan en som du ser utifrån och en på insidan locket om du skruvar bort den. Har just bytt på min motor. Och så är det avbildat i min reservdelskatalog som jag har. Är det något mer du undrar över så är det bara att maila mig. Artikelnr: på anoderna är 838929 Samt skall du nog ha en packning till locket, artikelnr: 818355 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Virson 0 Postad 22 Maj , 2007 Tack så mycket för hjälpen. Jag ska köpa en anod till och packningen till locket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser