dadde66 0 Postad 21 Maj , 2007 Hej, Har du, eller någon du känner, ett segel som bara ligger? Intresserad av att köpa ett storsegel i gott skick. FL: ca 12,1m-12,5m UL: ca 3,6m. Gärna genomgående lattor. Mina kontaktdetaljer finns i annons under köpes på maringuiden. mMvh David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 21 Maj , 2007 Du har angivit andra mått i din annons..? http://www.maringuiden.se/data/marinborsen/annons.php?s=1&id=28452 Tror att det är enklare om du också anger till vilken båt du skall ha seglet till. Har de ett klassförbund, prova att kontakta dem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dadde66 0 Postad 22 Maj , 2007 Hej Peter_k, Tack för noteringen ang FL-mått. Har rättat i annonsen. Seglet skall passa till en Flamigo 40. Det är dock inte orginalmått eftersom jag tänkt testa att byta till en längre rullbom. Bomen skall dessutom höjas. Den är begagnad och säkert 15 år gammal. Finns det någon som testat Hoods Stowboom - så är jag intresserad av tips Eftersom jag är osäker om det går att få att fungera bra överhuvudtaget - så är jag inte beredd att lägga för mycket pengar på seglet. /David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser