Gå till innehåll
lördag 16 november 2024
Ecka

Propuls till vp280 drev?

Rekommendera Poster

Måste byta propeller på min ockelbo t16 för den varvar för mycket. Har funderat och kollat runt lite och hittat Propuls propellrar. De verkar bra för man kan ställa stigningen själv på bladen. Problemet är att de finns enbart till utombordare upp till 150 hk. Finns det någon som vet om en 13 propeller till någon modell(johnsson, evinrude, mercury,honda, suzuki eller yamaha) passar på ett vp280 drev? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sätt inte på skiten.

Det kan inte vara ngn hit att byta blad på den när dom mattats ut och man är mitt ute på havet.

Dessutom är inte bladen gratis.

Köp en Aluminiumpropeller istället.

Kolla blocket.

H/M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, men är det någon som vet om det finns någon propuls modell som passar ett en vp 280 drev???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

släpp den pucken, du kommer bara att få problem.

Men blad som lossnar eller går av.

funkar säkert bra på små utombordare, men jag skulle aldrig sätta dem på större motor än 20hk.

Aluminium är en kostnadseffektiv lösning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns det såvitt jag vet inte, på samma sätt som att det är generellt ont om piratpropellrar till 280. Som jag förstått det är själva propellern annorlunda konstruerad jämfört med standard, exempelvis släpps ju avgaserna inte ut genom propellern som på utombordare.

Andra piratpropellrar bygger ju ofta på att man köper en standardpropeller och ett särskilt hubkit till just sin motor, som propellern sen monteras med.
Ett alternativ för dig kan vara att höra med någon propellerhandlare som kan lämna öppet köp på propellern, så att du kan testa dig fram. I Stockholm tror jag Propellertrim på Långholmen kan ordna det.  

Senast ändrad av Flipperskeppare | 01 juni 2007 | 08:32

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...