Saittam 0 Postad 21 Maj , 2007 Hej! Finns det någon som kan/vet hur och var man monterar givare till Hummingbird ekolod med temp/fart/djup i en RYDS 568GT? Vad jag har fått höra är det svårt att komma ner till innersidan av skrovet. Vill helst undvika akterspegeln! Tacksam för hjälp! /Mattias Senast ändrad av Saittam | 21 maj 2007 | 08:43 Senast ändrad av Saittam | 21 maj 2007 | 11:46 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hawkee 0 Postad 21 Maj , 2007 Ta och fråga pelleparyds som frekvent figurerar i den stora 568 tråden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bodpat 0 Postad 21 Maj , 2007 på min 568 gti -07 fick jag från återförsäljaren givaren monterad på akterspegeln.ska tex tempgivaren fungera kan givaren inte sitta inomskrovs.En akterspegelsmontering kanske inte är det snyggaste. Men en riktig montering där alla funktioner av ekolodet ska fungera så måste nästan monteringen vara där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gofastaway 0 Postad 24 Maj , 2008 Ekolodsmonteringen som gjordes av vår handlare funkar inte, det står en stor fontän efter båten, kolla på mina bilder och kom med råd om hur jag skall flytta den. Har ingen lust att perforera halva akterspegeln i jakt på den bästa platsen. Senast ändrad av gofastaway | 24 maj 2008 | 16:53 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gofastaway 0 Postad 24 Maj , 2008 en bild till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gofastaway 0 Postad 24 Maj , 2008 ytterliggare en bild Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arkengoran 1 Postad 24 Maj , 2008 Hej. Givarens undersida måste sitta plant med botten.Absolut inte nedanför för då blir det sprut och ovanför blir det virvlar från botten. Om botten är väldigt v-formad får Du stå ut med att lodet mäter djupet lite snett ut under båten.Jag har samma givare och den fungerar utmärkt. Lycka till. Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 25 Maj , 2008 Som nämts, givaren sitter för långt ner. Den skall i regel bara vara nån millimeter under en tänkt förlängningslinje av skrovets botten där givaren monteras. Så den fortfarande har kontakt med vattnet i planingsfart. Kolla monteringsinstruktionerna till ekolodsgivaren (finns säkert på nätet hos tillverkaren om du letar). /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser