vieryd 0 Postad 20 Maj , 2007 Jag plockade bort en gammal ekolodsgivare på akterspegeln. Dessvärre rinner det ut vatten ur skruvhålen (3mm), har pågått i 2 dagar nu... Akterspegeln är ca 2,5-3 cm tjock. VAD FAN GÖR MAN NU? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoptoken 0 Postad 20 Maj , 2007 Hej. vad är det för båt? och motor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
varaderon 0 Postad 20 Maj , 2007 Låter som trubbel!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 488 Postad 20 Maj , 2007 Trist. Jag hade problem med att det trängt in vatten i plyfa förstärkningen i rufftaket. Fixade detta genom att borra 10 mm hål i hörnen och koppla en gammal dammsugare till ett av dessa hål. På taket byggde jag en isolerad låda med en termostatreglerad kupevärmare som gav ca 45 grader på taket. Startade dammsugaren och lät dem gå någon vecka. Jag gjorde detta mitt i smällkalla vintern eftersom luften innehåller som minst fuktighet då. Mätte med kapacitiv fuktmätare före och efteråt. Avslutade med att kvistborr borra 10 mm hål med avstånd 5cm inifrån genom glasfibe en bit in i plyfan. Det är under innertaket, så jag har lämnat det på detta sätt. Plyfan är ännu inte helt torr, men ligger väl under farozonen för att börja ruttna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vieryd 0 Postad 20 Maj , 2007 Sportcraft 222 Offshore med mercruiser 230/V8 och alfa drev. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 20 Maj , 2007 Hej, Om du inte har jättebråttom med sjösättningen så borra lite fler hål underifrån så att det kan dränera ur det värsta. Låt stå och rinna nån vecka så har du väl fått ur det värsta. Byggfläkt som blåser varmluft kan säkert hjälpa en del. Sen när det slutat droppa och du gjort rent i hålen du borrade så sprutar du in epoxy i hålen (och tejpbit över så det inte runner ur igen) så det blir tätt och sen lite färg på efter lite slipning. Till hösten kan du borra upp igen och låta stå hela hösten/vintern/våren och torka ut men det måste bli inomhus då annars kan du frostspränga akterspegeln om den får stå ute i minusgrader. /Bo Senast ändrad av bossee | 20 maj 2007 | 23:59 Senast ändrad av bossee | 21 maj 2007 | 00:16 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoptoken 0 Postad 20 Maj , 2007 Hej.. Det finns nog ingen båt som det inte har trängt in vatten i Akterspegeln...Gör som Bossee skrev,borra fler hål så vattnet letar sig ut..Annars är det byte av plyfaskiva som gäller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser