JasonFire 0 Postad 20 Maj , 2007 Mitt kapell är fullt av svarta och vita mögelfläckar efter att ha stått ute hela vinter. Finns det något bra sätt att rengöra eler är det bara att köpa nytt? Det är dessutom snustort Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 20 Maj , 2007 Hej, Jag har använt Ship Shape mögelborttagare förr och det funkar bra. Kostar ca 180 kr. Efter rengöring och ursköljning med vatten sätt helst upp kapellet med bågarna på båten medans det är blött så att det torkar upsatt. Annars kan det krympa och du får svårt att få på kapellet med alla kapellvred osv. Sen måste du impregnera kapellet också, t ex Ship Shape impregnering. Kostar ca 130 kr. I år köpte jag ett Super Oxi som jag tänkte pröva på ett förkapell som blev lite mögligt förra säsongen (har inte provat än). Kostar ca 250 kr. Finns även Acapella rengöringsmedel och impregneringsmedel. Finns på många båttilbehörsbutiker, t ex Hjertmans (de säljer även på postorder). /Bo Senast ändrad av bossee | 20 maj 2007 | 16:52 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gittan 0 Postad 21 Maj , 2007 Hej. Jag vet ju inte hur stort kapell du har,men jag och många jag känner har lämnat in på kemtvätt, pris där jag bor kristinehamn 275kr kilot och då ingår impregnering och det blir som nytt. lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser