Gå till innehåll
lördag 01 mars 2025
Crona

Vill få synpunkter på båtplats!

Rekommendera Poster

Hej,

Idag har jag sjösatt min maxi och fått en permanent båtplats. Men jag tycker att det är himla trångt (fendrarna får man nästan trycka ner för att de skall få plats). Sen har jag en jäkla pollare mitt i inloppet till båt platsen ca. 1,5 meter ut! :-( se bilder

Skall man klaga och be om att få en annan båtplats?

post-15276-1394235063,2552_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

finns det gott om platser över i hamnen? generellt är det ju ont om båtplatser så är det ont om platser i hamnen så hade jag vart glad om man fick en plats permanent..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä gott om platser är det ju inte. Men jag tycker inte att man skall ha en sådan plats och även ta fullt betalt för den om det finns risk att man skadar båten. Finns ju risk att man knäcker rodret med pollaren rakt akter om platsen. Det är ju inte alltid stiltje i hamnen. Sen är det jäkligt trångt! Är den ända segelbåten som ligger vid y-bom. Man får köra in på sniskan och då skrapar man i med båten varje gång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det hade funnits en lämpligare plats för din båt så borde du väl blivit erbjuden den? Att få betala va det kostar känns väl helt naturligt då du betalar för en plats och inte för hur lämplig den är för din båt. Vill inte du ha platsen så finns det säkert någon som har en lämplig båt som är villig att betala vad platsen kostar. Rätt enkelt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Veglarn

Självklart ska du be om en annan plats, finns det så kommer dom att ordna en. Annars kan du ju höra om någon är villig att byta plats med dig.

/U

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har man väl fått en plats är det lättare att byta till sig en plats, oftast kan man byta till en bättre plats året efter men det beror oxå på om nån med bättre plats säger upp sin... Är det komun eller förening/föratag som har hamnplatserna? Snacka med dom som bestämmer så löser det sig nog..

Ring dom varannan vecka och hör om det är nån som flyttat sin båt permanent eller är iväg på långtur, hör dej för i hamnen om nån ska iväg. Då kan du kanske låna deras plats under tiden, samt att man knyter trevliga kontakter...

Senast ändrad av Rigor73 | 19 maj 2007 | 12:17

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...