Gå till innehåll
söndag 24 november 2024
Petsch

För de som funderar på att köpa ny motor.

Rekommendera Poster

Hej alla glada båtmänniskor.

Som ja tidigare skrivit i en tråd så råkade ja ut för ett motorras och som till följd för det så beställde jag ett ersättningslongblock från USAonline.se.

Allt var kanon och ja skulle få min motor på torsdagen, ringde dem på torsdag eftemiddag och allt var grönt. Kom sedan dit ngr timmar senare då han meddelar att han inte längre har samma motor till mig. Han erbjuder dock en nyare motor för det dubbla priset men e ej beredd att göra ngt på priset. istället för 31.000 så skulle det bli 59.900:-.

Ville med denna tråd bara varna folk från att handla från honom. Han har tydliga problem med att leverera det han lovat och i mina ögon e han en stor SKOJARE...

Hoppas att ni får en fin sommar och slipper det slit som ja bråkar med just nu. byta motor 2 veckor efter sjösättning.

Och handla inte på USA online . se

// Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Veglarn

Vilken tråd var det?

/U

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla i  Petsch Sjöbod, under senaste inlägg ute till höger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Veglarn

Mm, gjorde det och det stämde inte.

Fast det spelar ingen roll, handlar inte där ändå. usa online.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

USA online har varit uppe här förut och fått kritik, vad jag vill minnas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är lite nyfiken... Bortsett att du spär på ett rykte åt ena eller andra hållet. Vad är det du minns ? Och i så fall kan du väl informera oss andra om det. Annars är knappast dina minnen värt något...

Jag köpte min ena motor på USA online. Fick grejerna som utlovat ett mycket bra stöd vi installationen. Vet inte om jag har haft tur, men så var det för mig smiley-smile.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

JA vill då påstå att du har haft tur. Men det var ju bra för dig. För min del så var det e stort fiasko.....

Har precis kommit hem från båten där den nu nya beg motorn e monterad och uppstartad.. Funka fin fint..

Lite bilder på motorbytet kommer.

OBS. Har nu lite reservdelar till en 5.7 L V8

så som. Limpor, knän, insug.

Hör av er om de e ngt som ngn så behöver så kan vi se om det e ngt ja har liggande.

Men ja står fast, handla inte på USA online.se om ni vill ha saker som ni beställt dem.

Ciao

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter som en rysare. Förvånansvärt att dom har mage att erbjuda en dybbelt så dyr motor samt att ej ha din beställda hemma som utlovat! Allmänna reklamationsnämnden nästa kanske??

Snackade med US Online på mässan i Älvsjö och har ju haft dem som ett förstahandsval vid ett ev. byte. Detta ger ju en rätt bitter smak i munnen och jag vill gärna följa denna tråd.

Fler erfarenheter från denna firma?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilka jäkla pengar ni snackar om för ett ersättningsblock, jag köpte mitt på www.rapidomarine.com där betalade jag 9100:- för mitt ersättningsblock. Förvisso tilkommer momsen men de e ändå billigt!

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Svarar som leverantör!!

Jag tycket att det är lite orättvist av Peter att dels nämna det dyraste alternativet som var ett av dom jag gav honom som och då samtidigt också inte nämna att det är två helt olika produkter han refererar till i sitt inlägg. Det alternativet han här nämner är en helt ny Vortec servicemotor med bl.a. ny förgasare och tändsystem. I stället för den standard ersättningsmotorn som jag trodde att jag skulle kunna leverera till honom då han frågade mig 4 dagar innan. Han fick då beskedet att min situation just då var lite kaotisk och jag hade en just landad en continer och en ytterligare på ingående och en telefon som ringde hela tiden, (Man tackar för det, men ibland blir det för mycket av det goda) och att jag skulle reda ut alla beställda och icke beställda motorer men att jag hade en motor lösning till honom i alla fall.

Då jag inte hunnit återkomma till Peter kom in till mig när jag egentligen hade stängt, Jag var på plats i alla fall med en uppbokad motorleverans som jag erbjöd mig att göra för denna andra kunden som sedan långt tidigare bokat en motor, men tyvärr fått vänta lite extra Då containern med ersättningsmotorer hade fått förseningar under resans gång.

Jag försökte så långt som jag kunde kompensera och lösa situationen med ersättningsblocket till Peter som inte kunde levereras, (hade då lätt trimmade alternativ, 383 som alternativ och nya Basemotorer som alternativ och sist nämnde jag för honom om den nya servicemotorn som bl.a. Har en förgasare och ett hel elektroniskt tändsystem. Som jag nu säljer för 54 900:- och inte 59900:- som nämns i skrift.

Jag försöker hinna med att ge bästa tänkbara service och prioriterar alltid redan befintliga kunder.

Visar en bild på en Servicemotor och En ersättningsmotorblock finns på vår hemsida.

Med vänliga hälsningar

Tongi Ersson

smiley-smile.gif\

www.usaonline.se

Senast ändrad av usaonline | 21 maj 2007 | 18:12

post-9703-1394235065,9192_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyst vart det efter att båda fått skriva sina sidor av storyn ;)

Mvh,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Klart att du har rätt att säga din del av historien..

Dock så stämmer ju ej priserna som du nämner i ditt inlägg ditt sätt att bemöta mig efter att ja kommit hem till dig. 

Sen så tycker ja inte om när folk ljuger, det gjorde du både i torsdags förra veckan nu här på maringuiden i ditt inlägg.

Hade du kört med raka puckar tidigare och vart man nog och tagit detta direkt med mig så hade ja kanske tolkat situationen annorlunda men så e inte fallet i dag.

Du skulle ha ringt mig det första du skulle göra på fredagen men det var ingen som hörde av sig från USA online.se

Riktiga skojare e ni allt i mina ögon. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Saker och ting MÅSTE FÅ GÅ FEL IBLAND , det utrymmet behöver alla få.

Oftast är det bara kommunikationen som är bristfällig , många tolkar samma sak på olika vis , ex man-kvinna   gammal-ung  kunnig-okunnig  osv.

Det som hänt dig PETER kanske ingen annan har upplevt av USA online!? ..vad vet jag ...lite väl magstarkt att skriva ,

citat : handla inte på USAonline.se .... vi andra som gör det redan ,är vi dumma i huvudet  ????

//JSR 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Absolut inte.... Min enda tanke med att skriva detta citat var att försöka varna folk från att göra samma misstag som ja och beställa från e firma som inte håler det man lovat.

Vet dock att ja inte e den enda som haft problem med leveranser från dem..

Ni gör som ni vill men ingen risk att ja kontaktar dem igen, de lovade att ringa mig men det har de ej gjort ännu.

Tycker det e lite magstarkt.

ni gör som ni vill , ville bara säga ett par varningens ord.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det bästa är ju att man kan låta bli att handla, om man är missnöjd.

Idiot är man bara om man fortsätter att handla trots missnöje (som jag när jag går till Biltema).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte limpor och knän till ett ruskans bra pris hos nämnda företag i fjol och fick all tänkbar service.  Funderar också på att köpa en sötvattenskylning där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Servicen. nej jag kallar det inte service. Jag kallar det sälja för att tjäna pengar funkar ofta bra när allt funkar. Hur bra servicen är hos ett företag märker man när det inte funkar. När det blir lite extra jobb, komma ihåg saker, ringa och kolla upp, ringa tebax, offra lite utan vinning etc.

Detta är generallt å alla branscher, jag har alltså inte handlat med detta företaget och har ingen uppfattningom just dem.

mvh

Mutto

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej båtmänniskor,

Det är tråkigt när man råkar ut för sånt här men man får nog se till helheten tror jag, det kanske är så att dessa företag har som mest att göra just nu och många kunder att serva, jag tror nog att de försöker göra så gått man kan men det är mänskligt att glömma.

De har ju säkert många kunder under en komprimerad period som var och en kräver högsta möjliga service, som sagt det är ju bara vanliga människor, som du och jag.

//Jörgen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo visst, klart att dem har mkt att göra vid denna årstid, tro mig sj jobbat innom båtsvängen. Men om man inte tar hand om sina kunder och återkommer när man sagt att man ska göra det så har man inga kunder kvar tillslut och det e ändå dem man lever på.... smiley-tongue-out.gif\

För tillfället så finns det inget som kan ändra min uppfattning om USA online.se !

Synd för de verkade vara ett seriöst företag med ngr humana priser. dock e sättet han behandlat mitt ärende på OFÖRLÅTLIGT i mina ögon.

Lycka till i sommar och hoppas att ni njuter lika mkt som en annan gör på sjön.

Har nu lämnat mina synpunkter om firman så tack för mig.

// Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar och tycker att det är kul att jag får lite medhåll.

Som svar på tidigare inlägg från Peter Vår-prisena finns på förstasidan.

Vad jag försökte förklara i tidigare inlägg att det är lite för mycket av det goda just nu (lite för många som ringer)och jag hinner inte med riktigt, och dessutom under dessa dagar som peter refererar till har jag brutit höger handleden med operation som följd. Det är alltså 4-5 dagarna som du pratar om, från det att jag antydde att jag kunde ha en motor av just den sorten att leverera till Peter och ville få återkomma för att bekräfta. Vilket jag inte hade hunnit göra ännu.

Angående mitt bemötande så var jag nog mest förvånande att Peter kom på icke öppet tid och förväntade sig att få en ersättningsmotor av en speciell sort. som om jag hade bokat tid med honom, och skulle ha levererat  i samma stund.

Vad jag däremot hade bekräftat var att jag hade en motorlösning till honom. Minst Fyra andra alternativ mot det han just ville ha. (Det billigaste alerntivet)

Tycker inte skall ha så bråttom med att som kund kladda på planket. Jag Försökte kompensera Peter i möjligaste mån för att uppfylla hans förväntningar mot mig som företag.

Angående företaget så har jag haft det sedan 1991 men bara hållit på med båtmotorer och tillbehör snart 4 år.  Startade det just av anledningen att jag tycket dom då tog lite för bra betalt här hemma, när jag själv behövde byta två V8:or i min Fjord. Vill också nämna att jag ännu så länge är så många på USA On Line AB 

Tackar för allt stöd från glada och nöjda kunder som visar förståelse.

MVH

Tongi Ersson

USA / A4 On Line AB

www.usaonline.se

smiley-smile.gif\ 

Senast ändrad av usaonline | 25 maj 2007 | 14:56

post-9703-1394235066,8162_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...