teebees 1 Postad 18 Maj , 2007 Nu är jag jävligt upprörd... 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10..... Först beställer man en styrpulpet från Båtbolaget i karlskrona. Efter 2 veckor ringer jag för att höra vart mitt paket är. Svar: Ojj! jag glömde bort din beställning. Vi skickar den med en gång. Drygt en vecka senare får jag den. Sedan har jag varit i kontakt med Gävle fiskeredskap för inköp av några grejor. Det har aldrig funnits i lager så de ska ta hem grejorna. Tiden har gått men inga prylar.... man ringer upp och får till svar: Det är märkligt, trodde de skulle komma denna vecka. Jag ska ta och ringa leverantören så återkommer jag till dig. Tiden går inga samtal inga prylar.... Tammefan!!! Hur kan det vara så svårt!! Antar att dessa firmor är seriösa, och alla gör fel... accepterat. Men nu drabbar dom mig i en jävla massa helatiden. Nu till det possitiva. Köpte en Rule 500 automatic från hjartmans. Och naturligtvis skulla den gå sönder efter en kort tids användning. Ett samtal och 40 timmar senare har man prylen i brevlådan. Sen hur det kan vara possitivt att få reklamera en pryl det får ni bedömma själv. men där fungerade i alla som det skulle! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Veglarn Postad 18 Maj , 2007 Härlig början på en tråd. Jo det är för jäkligt att firmor kan bete sig så som du säger. Inget ovanligt tydligen efter andras erfarenheter heller. Någon borde väl se och förstå att det måste löna sig att ha grejor hemma eller att det lönar sig att sätta kunden först. Men det verkar inte så, dom vet ju att vi kommer tillbaka oavsett. Efterssom det är en drog för oss. Båtlivet menar jag då. Nej, någon borde sätta gränsen för vad vi behöver tåla osv. Hoppas det ordnar sig snart. /U Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 19 Maj , 2007 Nöjda kunder är bästa reklamen, det är många marinor som inte förstår det. Får du en bra service, så berättar du det i regel för någon annan som du känner. Får du ett dåligt bemötande så sprids det rätt fort. Synd att det är en del som fattar det. H/M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wahlis 23 Postad 19 Maj , 2007 Vet inte om problemet är större inom just denna branch än någon annan, det känns mer som det har med attityden hos den som driver butik eller företag. Det är många butiker och företag i vårt avlånga land som ännu inte förstått att kunden är det viktigaste som finns för just deras verksamhet. I allmänhet så tycker jag mig se att servicevilligheten ökar om säljaren jobbar på provision i varje fall i samband med själva försäljningen, att hantera reklamationer är en helt annan historia många gånger. /Wahlis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tronnberg 0 Postad 19 Maj , 2007 Som vissa av er vet sen mina tidigare inlägg så har jag i princip bara negativa uppfattningar om Hjertmans, SeaSea osv. Jag tänkte däremot bara påvisa den firma som jag i princip bara har gott att säga om (förutom prisbilden) varenda gång man behöver någon liten konstig grunk till mercruisern eller Bravo drevet så får man 120 %-ig service av de goa gubbarna på L-G Marin i Göteborg. Alltid klara raka svar, om de vet med sig att de inte kan fixa en grej eller att det kommer att ta tid så är de raka och säger det, men oftast så har de det mesta hemma, så Tack, Tack, Tack L-G för er service. Per Trönnberg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
teebees 1 Postad 19 Maj , 2007 Det är en stor del av servicen att våga säga att man inte klarar av saker eller att det tar lite tid. I stället för övermod som verkar vara filosofin för vissa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larhol05 0 Postad 19 Maj , 2007 hej, Var ligger Båtbolaget i Karlskrona???? MVH Lars Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ludden 1 Postad 19 Maj , 2007 Det ligger intill Beijers,Träbolaget. Tidigare fanns det en biltillbehörsbutik i lokalerna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleD 1 Postad 19 Maj , 2007 Kan passa på att berömma personalen på Erlandsons brygga i Solna. Trots att butiken alltid är packad med folk under sjösättningstiden, får man alltid proffsig service. Det enda problemet tycks vara att butiken drar till sig en del riktigt arroganta båtägare som har superbråttom med allt. Trots Erlandsons goda serviceanda och framförallt låga prisbild, finns det ändå folk som har mage att vara fräcka och gapiga på försäljarna -skämmes tamejfaaan! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maximarcus 8 Postad 20 Maj , 2007 Jag handlar också en hel del på Erlandsons brygga, och visst verkar de kunna sin sak. Men väntetiden vid disken kan ofta bli löjligt lång, vilket gör att jag ofta handlar på andra ställen när jag inte har massor av tid över. /M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fogden 36 Postad 20 Maj , 2007 På Palms Båt o Bygg i Tyreö har dom en kille som jobbar Tor-Fredag ena veckan andra veckan Tor-Fer-Lördag av honom kan man få en massa bra tips 0 råd som man har väldigt bra nytta av oavsätt vad innom båt tillbehör och hur du skall gå till väga om du skall bygga om något i din båt Du får alltid bra råd och ett trevligt bemötande Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 20 Maj , 2007 Anmäl detta till tv-programmet PLUS. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 20 Maj , 2007 Anmäl detta till tv-programmet PLUS. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 20 Maj , 2007 Gör det ! det hadde la inte varit fel ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 20 Maj , 2007 Gör det ! det hadde la inte varit fel ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 20 Maj , 2007 ursäkta. var inte meningen att det skulle bli så ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 20 Maj , 2007 ursäkta. var inte meningen att det skulle bli så ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Orris27 1 Postad 1 Oktober , 2008 Ja du fogden, är inte du och den du refererar till hos Palms en och samma person. Hur har det gått med kaminen som du skulle installera??? Ps hittade en firma http://lokalpatriot.se/t-shirt/AAmaal/ som säljer din t-skirt, En trogen Palmskund Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser