bollocks 0 Postad 17 Maj , 2007 Hej jag installerade just min nyinköpta 172c med ett kort brännt med mapsource område small.Det blev väldigt odetaljerat typ ingen 3 meterslinje utan en tio meters ,det går inte att zooma närmare än 1.2nm på skalan ,sen blir det overzoom. jag antar att jag gjort nåt fel for detta är mer eller mindre oandvädbart för navigering. Jag har ställt in mapdetail på most men det gjorde ingen skillnad .tacksam för hjälp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lods 4 Postad 17 Maj , 2007 Är det ett färdigköpt Bluechart minneskort med rätt område? I så fall borde det funka. Annars får du reklamera kortet och få ett nytt. Om det är ett löst minneskort som kan programmeras från en dator med Mapsource Bluechart installerat, måste sjökortet låsas upp för din specifika GPS. Upplåsningskod följer med när man köpeer Bluechart på CD. Max 2 st GPS kan användas på en licens. Ett egenprogrammerat minneskort med bluechart kan alltså inte användas i en annan GPS än den/dom som bluechart är upplåst för. /Lod Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bollocks 0 Postad 17 Maj , 2007 minneskortet är ett tomt kort som är brännt med en pc och garmins kortbrännare med mapsource bluechart omr small, upplåst med koden och matchad med serienummret på plottern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 496 Postad 17 Maj , 2007 Overzoom heter det på Garminspråk när man zoomar närmre än skalan 1:1. Jag brukar alltid ha Overzoom på. Vad gäller 3-meterslinjen så har jag för mig att du kan ställa in att du vill se det eller inte på plottern. Det har inte med mapdetail att göra har jag för mig. Ser du grund? Om du gör det läser den av sjökortet du bränt och det handlar bara om inställningar. Ser du inga grund utan bara grova konturer av land läser den inte kortet, eller ialla fall inte på det område du tittar. För att kolla om den läser annat område kan du zooma ut successivt så du ser hela världen. På vägen bör du se ett streckat område som visar den karta som plottern läser. Fast å andra sidan, om du ser 10-meterslinjen läser den nog kartan du bränt. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bollocks 0 Postad 17 Maj , 2007 Problemet är löst!! det visade sig att bluechart cd`n innehåller olika kartor över samma områden, mer eller mindre detaljerade , täckande större eller mindre områden./// bollocks Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser