davahl 0 Postad 17 Maj , 2007 Hur mycket vatten tar era in i motorrummet? Eller ni har det snustorrt? Har en liten mängd som ligger där och skvalpar vilket inte gjort mig orolig tidigare. Fast med lite eftertanke man kanske ska lyfta och söka felet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wahlis 23 Postad 17 Maj , 2007 Har själv samma problem med lite vatten nere i kölsvinnet under motorn. Visst bör man vara observant på detta då det tyder på att man får in vatten på något sätt. Det kan vara sjövattensystemet som läcker eller någon packning som är dåligt min axel går igenom skrovet, det kanske finns någon ytterliggare förklaring. Jag har bestämt mig för att jag skall försöka hitta orsaken till mitt vattensamling. /Wahlis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gustaf76 0 Postad 17 Maj , 2007 Hej, min är snustorr.... har man vatten i motorrummet så är det lika med läckage från kylsystem eller någon form av läcka i skrovet. Behöver dock inte vara allvarligt... /G Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 531 Postad 17 Maj , 2007 Ofta kommer det ovanifrån via en icke tättslutande motorrumslucka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strole 0 Postad 17 Maj , 2007 Värre är det om det börjar läcka olja oxå det har jag varit med om. Min förra motor läckte lite vatten samt att bakre filttätningen till vevaxeln blev sämmre och sämmre med olje läckage som följd. Hela motorn var slut och nu har jag en ny fräch maskin från 76 monterad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davahl 0 Postad 17 Maj , 2007 Exakt ett sånt svar man vill ha. Nu kommer jag sova gott. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
falo 0 Postad 17 Maj , 2007 KONDENS som samlats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser