Lotsenn 0 Postad 17 Maj , 2007 Hej Jag skall göra om elsystemet i min ht jag hade tänkt mig att använda biltemas panel med cig tändare uttag och 3 strömbrytare och till den använda automat säkringar. Finns det några åsikter om biltemas paneler är det bra grejor eller finns det alternativ som är bättre? Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipbop 2 Postad 17 Maj , 2007 Jag monterade en Biltema-panel för några år sedan i min HT. Den har fungerat hittills. Visserligen har uttaget till cig-tändaren varit på väg att lossna någon gång, med det gick att skruva åt igen någorlunda. Detaljkvaliteten är kanske lite siså där, men billig var panelen ialla fall. Trots allt tveksamt om jag hade köpt en sådan igen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
van_duung 0 Postad 17 Maj , 2007 jag andvänder biltemas strömbrutarpanel, och den fungerar bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 17 Maj , 2007 Hej! Vi hade en Biltema-panel i vår förra båt och efter ett par år så började säkringhållare att lossna, panelen oxiderade m.m. Om du ändå ska göra jobbet - lägg på några hundra och köp en bättre panel. Hälsningar Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 17 Maj , 2007 Samma sak med min. Köpte en BT-panel. Får plocka ur säkringar o mickla pga oxidering bara det är fuktigt i luften, och den är nästan ny. Inge mer krafs för mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 17 Maj , 2007 sitter och funderar på samma sak.. ska göra om all jävla el som finns i hela båten.. trött på att det hänger lite tåtar här och där som ingen vet vart dom ska va.. jag tror egentligen att man ska satsa på plastpaneler typ som italnordic har.. dom oxiderar ju inte och brytarna har ju en gummidamask på sig... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser