Gå till innehåll
tisdag 21 januari 2025
Lotsenn

Biltemas Strömbrytarpanel

Rekommendera Poster

Hej

Jag skall göra om elsystemet i min ht jag hade tänkt mig att använda biltemas panel med cig tändare uttag och 3 strömbrytare och till den använda automat säkringar.

Finns det några åsikter om biltemas paneler är det bra grejor eller finns det alternativ som är bättre?

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag monterade en Biltema-panel för några år sedan i min HT. Den har fungerat hittills. Visserligen har uttaget till cig-tändaren varit på väg att lossna någon gång, med det gick att skruva åt igen någorlunda. Detaljkvaliteten är kanske lite siså där, men billig var panelen ialla fall. Trots allt tveksamt om jag hade köpt en sådan igen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag andvänder biltemas strömbrutarpanel, och den fungerar bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Vi hade en Biltema-panel i vår förra båt och efter ett par år så började säkringhållare att lossna, panelen oxiderade m.m.

Om du ändå ska göra jobbet - lägg på några hundra och köp en bättre panel.

Hälsningar

Patrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Samma sak med min. Köpte en BT-panel. Får plocka ur säkringar o mickla pga oxidering bara det är fuktigt i luften, och den är nästan ny. Inge mer krafs för mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

sitter och funderar på samma sak.. ska göra om all jävla el som finns i hela båten.. trött på att det hänger lite tåtar här och där som ingen vet vart dom ska va.. jag tror egentligen att man ska satsa på plastpaneler typ som italnordic har.. dom oxiderar ju inte och brytarna har ju en gummidamask på sig...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...