Rys1 0 Postad 16 Maj , 2007 Jag misstänker att detta låter som att svära i kyrkan i detta forum, men jag har en gammal havsfidra stående på tomten. Den är i stort behov av renovering, vilket vi aldrig fått tid eller ork att göra. Vi har försökt att göra oss av med den, men inget större intresse har visats. Nu tänker vi därför försöka skrota den, men vet inte hur man skrotar en segelbåt. Är det någon som har gjort detta och kan ge mig kontakter i Åkersberga trakten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 17 Maj , 2007 Hade jag varit i tonåren skulle jag ha övertalat far och mor att få ställa upp den på tomten och hoppat över läxorna och renoverat båten istället. Alla delar finns väl kvar och att få den sjöduglig bör inte vara så svårt eller? Men man får inget för en sådan liten båt nuförtiden så sättet borde vara att skänka bort den. Att destruera en så pass stor grej är trots allt värre för miljön än ha den i bruksskick. Havsfidran är en klassiker och kan bära sin skeppare över de stora haven. Hör annars med kommunen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niclas_swe 1 Postad 17 Maj , 2007 håller med föregående talare. varför inte bevara klasikern genom att skänka bort den? skulle tro att det kommer nog att kosta lite för att få den omhändertagen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleD 1 Postad 17 Maj , 2007 Nu blev man ju lite sugen på att ställa upp en till båt i trädgården... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rys1 0 Postad 23 Maj , 2007 Det är kul att det finns intresse för att bevara en Havsfidra. Om någon känner för att ta sig an ett renoveringsprojekt så skänker jag båt samt vagga till den som hör av sig först. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 23 Maj , 2007 Det är ju synd om du skulle ta det drastiska beslutet att skrota fidran. Det är ju något av en kultbåt och en av de tidigaste. Det finns säkert någon som tar hand om den om du ger det lite tid. Hade det inte varit så långt att frakta hem den hade jag gärna tagit hand om den. Det var jag som ringde och talade med dig om fidran för ett ta sen. Om någon tar hand om den kan du väl informera mig, så jag får mitt fidraregister så komplett som möjligt. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mlturbo 0 Postad 18 Juni , 2007 Ser ju supermysig ut! Vilket nr är det? Adopterade själv nr 28 (väldäckad) i Åkersberga -94 och plastade däcket efter en blöt seglats ner till skåne med läckande däck. Hur skoj som helst, hade gärna tagit hand om en till om den bara gått att transportera för en billig peng. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Botved 94 Postad 18 Juni , 2007 Kan du inte lägga ut lite fler bilder och skriva vad som saknas. Jag tror som övriga att du kan skänka bort den. Mina barn skulle vilja ha den men dom har en pappa som anser att det räcker med prylar på tomten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 209 Postad 18 Juni , 2007 Fler bilder, kontaktuppgifter etc finns här: http://www.blocket.se/vi/11689319.htm?ca=11_s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser