Danielgustavsson 0 Postad 16 Maj , 2007 Hej alla! Jag har en mercruiser 3,7l från 1989 165hk. Den spinner som en katt när den är kall, jag har själv renoverat den men när den blir varm så pendlar tomgången kraftigt från ca 400-1800 rpm, tomgångsjustering på justerskruven hjälper inte. Den blir även trögstartad när den blir varm, det låter som om batteriet skulle vara dött trots att det är fulladdat! men när motorn blir kall igen så funkar allt som det ska? vad kan vara felet? tändspole, automatchoke? någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 16 Maj , 2007 Troligen varvtalsregulatorn som kärvar. Har du elektronik som övervakar eller mekanisk regulator? Leta i verkstadshandboken, -som jag förutsätter att du har redan, annars KÖP EN! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 17 Maj , 2007 Gissar på en defekt tändspole eller skit i tomgångsmunstycke... Automatchoken är enkel att kolla - spjället överst i förgasaren ska vara stängt vid start och genom att ström leds genom en fjäder (när tändningen slås på) som blir varm så öppnar spjället efter en stund. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser