Gå till innehåll
onsdag 25 december 2024
CalleN

Vin direkt i vattentanken!

Rekommendera Poster

Hej alla glada båtägare,

Har funderat lite över alla tomflaskor och burkar man får släppa på när man varit ute en helg med båten. Då slog de mig att man faktiskt kan jäsa vin direkt i vattentanken.

Tänk er en liten extra tank med en av och -på koppling till vattenpumpen, schysst att bara kunna switcha och be damerna ta för sig själva21.gif\

Har du också några roliga och smart ideèr? Skriv då gärna om dem under detta inlägg.

Senast ändrad av CalleN | 16 maj 2007 | 15:59

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Vill du ha rensprit så skit i att töma septitanken gör en liten kolon och sätt den på spisen kör över dyngan, ta kylvattnet från sjön och du har en amfibiedestilator. har du innombordare med sötvattenkyl räcker det att byta termostat men du behöver komma över 78 grader på kylvattnet som du låter gå i slinga genom septitanken sen får du rensprit droppande från sittringen bara låta gösterna liugga och lapa i sig, kör inte motorn för varm då åker finkel med och skulle skiten börja stormkoka då jävlar vill det till att få ut gästerna i tid från muggen. 

post-15930-1394235061,6316_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Veglarn

2.gif\ Då vet man att det bara är att springa direkt motorn startas.

Jag ska genast sluta med att ligga och lapa vid sittringen 2.gif\

Om man gör ett hål i botten, som man då bygger upp ett/en glaspelare mitt i båten av. Så har man ett gratis akvarium. Bra att ha på sjön för att lugna nerverna smiley-laughing.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Ekonomi tips nu när ändå septitanken är aktuell, kör på metan gas enklare än gengas,  I Sverige finns ca 1500 lätta fordon för drift med metangas, varav hälften i Göteborgsområdet. 

Tycker mig ha kännt detta när man kommer ut på Hisingen

källa:

http://www.snf.se/verksamhet/trafik/fakta-fornybaradrivmedel.htm

Har man diesel motor så går gratisbränslet beg friteringsolja bra. Har en bekant som kör sin husbil på detta. Ev kan man ta betalt för att utföra tjänsten att hämta upp oljefaten från resturangerna, Mc donalds och gatuköken. googla på  fritösolja  drift  finns en hel del matnyttigt.

Senast ändrad av nikitalord | 16 maj 2007 | 19:05

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det här var fan den bästa tråd jag någonsin läst på ett forum!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! tänk nu på den röda tråden! sluta snacka miljö, skittankar o sånt skit. Tack för ett av de roligaste inläggen på längesmiley-laughing.gif\

En mycket innovativ idé! Jag har 120 liters färskvattentank. Om man sänkte ner en plastsäck på 20 liter där hojtaroljan kan förvaras så är sommaren räddad.

Hrm! ska bara dricka lite vatten.  Det är bara att göra en omkoppling via en T-ventil o berusad blir man, utan någons vetskap. I och för sig sker detta utan en extra tank men en kul i idé!

Tack för tipset.

/ jens

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Får väl lägga in ett varnande ord eftersom det förreligger en viss förväxlingsrisk.

Sann historia: På sommrarna här i de djupa skogarna levereras ransonen i vanliga plastdunkar en nära bekant hade i vanlig ordning till stugan tagit med sig en dunk som han förvarade under diskhon, eftersom stugan saknade eget vatten så användes även dunkar till detta och för smidigheten så hade han vid diskhon satt en fd liten stänkare dvs en 5 litare men nu med färskvatten. Yrvaken på morgonen efter en natt med kärringen knallar han upp, pissar och efter nattens övningar så tänker han sköja av apparaten, går till hoa, med apparaten i ena handel och dunken hällande i andra handen vrålar han högt.   Kärringen hade när lilla vattendunken tagit slut istället för att bara fylla tagit och ställt upp nästa dunk på hoen.

Nästa missöde som hände var att de hade besök och denna gång var det av det mer hjälpsamma typenl När saladen skulle sköljas upp till grillkvällen så fyllde en av gästerna upp hela diskhon med renat, så nog smakade saladen och tomaterna gott den gången.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...