Beckman 0 Postad 16 Maj , 2007 Hej! Ska bottenmåla i övermorgon och undrar om någon har några tips!. Det är första gången så jag anntar att man måste slipa!(?). Mvh /carl Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 16 Maj , 2007 Bottenmåla en sån liten relativt lätt ribb..varför då ? Är det inte bättre att bara ta upp den ibland och tvätta av, eller ännu hellre lägga den på land/trailer när du inte använder den (varför ska den ligga i veckovis när den inte används, det är ju bara då någon beväxning kan ske och bottenfärg behövs) ? Senast ändrad av Gunnar_ | 16 maj 2007 | 19:26 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hr_roger 0 Postad 16 Maj , 2007 Hej ,det jag har läst mig till är att man ruggar (slipar lätt) den gammla färgen.Annars får man släpp mellan lagren av färg. Men jag är en nyböjare med, men så kommer jag att göra. Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Beckman 0 Postad 16 Maj , 2007 jo, men vi har inte möjlighet att ta upp den jämt. Dock skulle man kunna ta upp den ett par gånger per sommar (ligger endast i från midsommar till slutet av agusti). Skulle det räcka? biter snäckorna sönder skrovet?, eller hur sätter de sig? Det känns ju som att man är på den säkra sidan om man målar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 17 Maj , 2007 Änvänd roller när du målar ! går riktigt fort ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Beckman 0 Postad 17 Maj , 2007 Ja, det ska jag göra. Och slipa med våtslippapper 180. Är mille racing bra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser