Tronnberg 0 Postad 15 Maj , 2007 I år slog jag till på en måspropeller för att skydda mitt kapell, man vill ju gärna ha det några år. För 2 veckor sedan monterade jag propellern så snyggt på Targabågen på min pärla (kapellet 2 år gammalt). Kollade nooga att propellern löpte fritt ca 25-30 cm ovanför kapellet. Idag när jag skulle kolla till båten pga de mer än otrevligt hårda vindar vi haft här på Västkusten de senaste dagarna upptäckte jag till min fasa vad som hänt. Blåsten som legat på rakt akterifrån har lyft kapellet ca 15 cm och blåst ner propellern ca 16 cm, med andra ord PROPELLER J-VELN HAR GJORT EN CA 40 CM LÅNG CIRKELFORMAD REVA I MITT KAPELL!!!! Jag har fortfarande inte bestämt mig om jag skall vara förbannad på propellern eller mig själv, men jag tror att det lutar åt mig själv. Per Trönnberg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tuppen_ericson 1 Postad 15 Maj , 2007 Du är inte mer än mäniska och behöver ej klandra dig själv. klandra mänskligheten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tronnberg 0 Postad 15 Maj , 2007 Det var fint sagt, tack. Om man feltolkar dig så kan jag kanske till och med skylla på alla andra i min närhet?? Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 15 Maj , 2007 Jag har också en sån där propeller. Menar du att vinden har böjt sprötena neråt ?? Undrar jättemycket, för min har suttit där i flera år, med allt vad stormar det innebär. Verkar ju i så fall som om du fått något felaktigt ex... !? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tronnberg 0 Postad 15 Maj , 2007 Yes, spröt nedåt rakt igenom kapellet. Jag köpte den för SeaSea helt nya seagull propellern, vet inte om den gamla så kallade bosse måspropellern var av kraftigare/annorlunda/bättre konstruktion.? Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 15 Maj , 2007 Här mås det alltså inte bra vad jag kan förstå.Prova istället att spänna en vit persiennsnöre med en kort gummisnodd i ena änden och krokar och knut det på snubbelhöjd över kapellet. Det funkat.MvhKalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 16 Maj , 2007 Jag hade i ditt läge kontaktat SesSea och berättat som det är. Den måste ju för jisse namn tåla lite vind. Säg att du vill ha ersättning för skadorna den orsakat. Tänk dig bara vad det innebär för deras försäljningssiffror om det händer utan att de tar någon som helst ansvar för det inträffade. Antingen så har de underdimensionerat den nya modellen. Eller så är det faktiskt ett fabrikationsfel på din pinne... Nyfiken på hur detta skall gå. Hoppas du skriver en rad om hur de bemötte dina krav. Reparation av kapell = tusenlappar... Det anser jag att de skall stå för. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tronnberg 0 Postad 17 Maj , 2007 Här mås det inte bra nä!! Seasea tar inget som helst ansvar för skador som deras varor orsakar på annan egendom var svaret jag fick. Om propellern blåst sönder kunde jag kanske fått en ny propeller men även detta var tveksamt. Beställde en ny kapelldel ifrån LETAS topshop idag, detta blir tydligen billigare än att laga skadan. Jag funderar på om jag vågar montera tillbaka propellern!!! Per Trönnberg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davahl 0 Postad 17 Maj , 2007 Jag tycker vi skyller på dessa FÖRBANNADE MÅSJÄVLAR. Helt meningslösa är de små äckliga liven. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 17 Maj , 2007 Ring tillverkaren och fråga vad dom säger... Om ingen tar ansvar för produkten, och den samtidigt visar sig vara så vek att den inte tål vind. Då är ju produkten död på lite sikt... !? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Solan 0 Postad 17 Maj , 2007 Tråkigt med ditt kapell!! bästa fågelskrämman är en CD-skiva på typ targan, den reflekterar hela tiden om du har bra musik på den, skämtade lite på slutet men det funkar klockrent. MVH Solan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser