Sahlback 0 Postad 14 Maj , 2007 Som ny skärgårdscampare gjorde jag mitt första hugg i lördags när vi körde ner från Öckerö till Lilla bommen mitt inne i Gbg. Tyckte det verkade kul eftersom Göteborgsvarvet pågick och en massa Natoskepp var ute och lattjade. Förutom dom kryllade det av kustbevakare och sjöpoliser. Väl vid bryggan hann vi knappt göra fast innan en båtgranne med fru bjöd på höjdhoppare och öl. Himla trevligt folk båtfolk! Jag tycker dom 185 kr vi betalade för gästhamnsbesöket med tillgång till brygga, el, toa och duschar är rätt billigt. Men säg att man bara ska iland för en lunch och sen dra vidare. Behöver man betala då eller vad är praxis? Lite bra gästhamnstips/naturhamnstips och erfarenheter mottages med tacksamhet på denna tråd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 16 Maj , 2007 Jag övernattar mycket sällan i gästhamn, men jag har sett att på en del ställen tar dom betalt efter en viss tid på eftermiddagen. En del gästhamnar tillämpar även någon sorts dagtaxa. Själv har jag inte betalat någon avgift i hamnarna på många år. Kommer bara in, går upp o handlar och drar ut igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PederGbg 2 Postad 17 Maj , 2007 Min erfarenhet på västkusten är att det tar betalt för övernattning. Jag har aldrig betalt för att lägga till för att handla, äta lunch etc. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 18 Maj , 2007 På Marstrand tar dom betalt under högsäsongen: Dagavgifter -För gästande båt mellan kl 10.00-15.00 (gäller from. torsdag innan Midsommarafton tom. 31 juli) SEK 40:-/dag http://www.marstrand.kungalv.se/gasthamn.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 18 Maj , 2007 Även Strömstad tar betalt på dabgen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sahlback 0 Postad 24 Maj , 2007 Tack. I dom flesta fall gratis en stund på dagen och i dom knökade hamnarna en liten daxavgift. Låter ok. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser