Gå till innehåll
lördag 21 december 2024
AudiTQ

Äntligen!

Rekommendera Poster

Hallå gott folk,

äntligen har man fått båten levererad! Det blev en Buster XL 2007. Fick ett kanonpris och kunde inte motstå. Hittills är jag grymt nöjd!

Nu återstår lite investeringar i form av en gps, ekolod osv.

Tack för alla råd o tips!

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grattis till båtköpet. Blir en tur på böljan i helgen nu då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack!  Japp det blir det! är ledig imorgon och då ska jag börja köra in motorn...10 timmar att göra :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har nyligen kört in min Suzuki 115 hk. 10 timmar är ganska lång tid men ta med kaffe med tilltugg så går tiden fort.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jaha, vilket sammanträffande!  det sitter en Suzuki DF115hk på min också- är du nöjd ?

Japp.. kaffe o tilltugg och ett bra skärgårdsväder o tiden går snabbt :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ha Ha. Jag visste det. Jag skrev i din andra tråd där du frågade om inkörning av motorn. Om jag är nöjd? Fruktansvärt nöjd. Jag har haft både Honda, Yamaha, Mercury och nu Suzuki. Alla fyrtakt, och Suckan tycker jag utan tvekan är bästa motorn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hehe...nu minns jag dig :-)  

Det lilla jag kört så tycker jag den verkar otroligt skön...tyst o går fint. Svart skönhet !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så sant så sant. Mycket tysta och bränslesnåla. Sen är de små också om man t.ex jämför med Mercury. De är bra mycket större och klumpigare. Min förra motor var en Mercury 75 fyrtakt. Toppkåpan på den var så tung att jag knappt orkade lyfta av den själv. Suzukins kåpa lyter jag lätt av själv.

Ut och gasa och njut nu. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, jag noterade att storleken var mkt mindre än motsvarande Yamaha. Lättare att hantera....även för tjuven- tyvärr. Har du installerat nån startspärr ?

Lita på det- imorgon blir det åka av (inom inkörningens gränser......)  

Ha en trevlig kväll!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jajamän. Blev en startspärr med. Behövde bara betala monteringen då Suzuki skickade med den.

Ha en trevlig kväll du med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gratulera till Båten!

Låter som att du gjort en kanonaffär.

H/M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där säger nog mer om dig än om tyngden hos mercurys motorkåpor :-)

Själv har jag ju en mercury 115 4-t, den kåpan lyfter jag lätt med en hand :-)

Ha det så trevligt på sjön i helgen. Blir sjösättning även för mig. Lita på att kaffetermosen är med!

Senast ändrad av batrookie | 15 maj 2007 | 12:38

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis till en mycket fin Båt Audi!!! 

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack alla! blev ingen tur idag då det rådde stormvindar o oväder.

Var på Seasea och kollade på lite Plottrar, har alltid varit intresserad av Garmin 525 men tyckte den verkade lite seg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmmm alltid? Den har inte funnits så länge på marknaden.

Jag har själv kollat på den och blev ganska imponerad av bildkvalitén men tyckte också den var lite seg i uppdateringen av bilden.

Så jag slog den ur hågen och bestämde mig för en gammal 292C...smiley-innocent.gif\

PS

Garmin brukar komma med uppgraderingar av programvaran så det brukar ordna sig men jag chansar inte. 292-an kostar ju bara hälften dessutom.

Grattis till nya båten. Lite avis är man allt!

Ha en skön sommar!

Senast ändrad av ChristerN | 15 maj 2007 | 20:49

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tål inte aluminium vattenstänk? Hehehe.. skoja bara. Jag håller med dig om 525:an, jag kollade på en sådan på SeaSea här på västkusten och den var mer än lovligt seg. Med tanke på uppgiven prestanda ifrån Garmin kan detta dock inte stämma in real life. Innan du köper, kolla gärna andra trådar här på forumet om hur du köper den för minst halva priset (bla. på Blocket)

Per Trönnberg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

javisst...alltid sedan 525:an kom! :-D

Bildkvalitén var mycket bra men som sagt, jag var inte så imponerad över hur den uppdaterade bilden.

Lutar åt Lowrance 5150....men jag gillar faktiskt Garmin 292...får se hur det blir

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis till nya båten.. det är roligt med nya saker. Jag hämtade min nya båt för någon månad sedan men har inte hunnit köra in mina 10 timmar än pga att det är dåligt väder när man är ledig. Angående gps så tycker jag att nya graminmodellerna har blivit plastiga och estetiskt fula. gammla serien ser mer ut som marin instrument i mitt tycke. Kikade på en 520s på båtmässan i våras men farmor är ju snabbare på kryckor än vad gpsen var. Så jag behåller min antar jag.

Men nya båten så satt det förmonterat kablar och hållare för Lowrance plotter. Men hur är det med Lowrance, kan man som med garmin sitta hemma och planera på sjökortet i datorn eller kan man endast ha kartorna i plottern? Någon som har koll på det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det lutar åt en Lowrance - testade en idag och den är mkt snabbare när det gäller uppdateringen av skärmen...dessutom så är priset mer rimligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag fattar inget. Hur kan du gå från amerikansk daycruiser som du var inne på till Buster RS?????

//David

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du fattar nog om du läser igen, jag har inte köpt en Buster RS- jag har sålt en Buster RS och köpt en Buster XL.

Varför detta?  jo, för att jag inte har en båtplats denna säsong där en amerikansk daycruiser går in.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

..så du fick ingen DC , utan en matlåda i alu !?!?!? hahahaha

Lycka till med den nya ...

//JSR

post-11345-1394235061,7906_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hahaha, japp :-D  

En Sea Ray DC får skjutas på framtiden, nåt år eller så.

//N

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snart 7 timmar körda.  Kan bara säga att jag är grymt nöjd med både båt och sukan!

Motorn går tyst o fint och har mkt att ge :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...