Thunberg_jr 0 Postad 14 Maj , 2007 Hejsan. Är det någon som vet vart man kan köpa dörjemaskiner över internet eller någon som har någon ritning ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 18 Maj , 2007 Ursäkta, men vad är en dörjemaskin? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 19 Maj , 2007 vart bor du ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 21 Maj , 2007 Var jag bor spelar väl ingen roll, men jag är delvis uppväxt i Göteborgs skärgård, bor numera mitt i Bohuslän, har dörjt väldiga mängder makrill. Ibland har jag använt mig av dörjestakar, numera hänger jag oftast ut en dörj eller två i aktern på segelbåten, brukar få den makrill jag vill ha. MEN jag har aldrig hört talas om en dörjemaskin... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 21 Maj , 2007 ok jag ska förklara ! det är en maskin som känner av när det är fisk och drar in linan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 21 Maj , 2007 Tack för det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jhea 0 Postad 25 Maj , 2007 Dessa finns ute i fiskebäck, Bj5000 heter dom. Kostar 17000 spänn om jag inte mins fel. Baljorna kostar 5000 tror jag, sen kommer installation och div svetsanordningar, men när allt e klart och man fått ställt in rätt dragkraft o djup så fiskar de bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 4 Juni , 2007 Inte gratis inte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bateman 0 Postad 11 Juni , 2007 Vad är det för fel på att dra upp dom för hand?? Det är väl grejen tycker jag, om man nu inte är yrkesfiskare då.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser