ZilSwe 1 Postad 14 Maj , 2007 Hej! Jag har en AQ 130c, B20, som beter sig lite konstigt. När man ligger på c:a 3500 rpm går den som den alltid har gått dvs c:a 10 knop. När jag drar upp den på maxvarv c:a 5000 rpm så kommer jag upp i kanske 16 knop men efter ett tag går varvtalet ner. Om jag då drar av på gasen och väntar ett tag och provar igen så händer samma sak. Varför gör den så? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
monkeybusiness 0 Postad 14 Maj , 2007 Troligt vis så får den för lite bränsle.Kolla alla filtren först,sen är det nog bara att byta bränsle pumpen.Kolla även avluftningen till tanken så den inte är tät.....Ha en skön sommar.......... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ZilSwe 1 Postad 14 Maj , 2007 tack gör snabbt svar... oftast är det det enklast som är löser problemen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gustaf76 0 Postad 14 Maj , 2007 det är inte gasvajern som åker tillbaka något ... ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Aandreass 0 Postad 14 Maj , 2007 Hade liknande problem med min B23:a, där berodde det dock på att den tappade en cylinder. Så jag bytte tändkablar, rotor och fördelarlock, och sen var bekymmret löst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ZilSwe 1 Postad 15 Maj , 2007 jag tror inte att det beror på tändningen då jag har nya grejer där... skulle isåfall vara felinställd täning men påverkar det motorn så här!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleD 1 Postad 15 Maj , 2007 jajamän det kan det mycket väl göra. köp/låna en stroboskoplampa och ställ in tändningen ordentligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 15 Maj , 2007 sitter det ett löst slangfilter på bensinledningen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ZilSwe 1 Postad 17 Maj , 2007 Japp det sitter ett löst slangfilter som jag har satt dit. Jag tog det största jag hittade Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 17 Maj , 2007 och blytillsats eller annat skräp i bränslet?? Har varit med om utomlands där soppatilsatser fick slangfiltren att smälta ihop i plasten knappt synbart nya filter hade nål små hål och ströp soppan rejält. är det papperssil ifiltret luddar det även igen om vatten finns i soppan Senast ändrad av nikitalord | 17 maj 2007 | 17:38 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 25 Maj , 2007 bara nyfiken var det filtret som spökade? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ZilSwe 1 Postad 13 Juni , 2007 Jag har inte varit ute något mer ännu så jag vet inte om det va/är filtret... jag tror att det skulle kunna vara felinställd täning. För nu har jag ställt den genom att lyssna på motorn och vrida fördelaren tills det låter bra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser