sasse73 0 Postad 14 Maj , 2007 Min propeller vill aldrig stå helt still.... Har ett 100-drev med B20-motor och har ett problem. Jag måste bråka mycket med fram/back innan jag lyckas hitta ett neutralläge som får propellern att stå helt still. Hittar jag inte det så går den sakta, sakta runt. Ibland framåt, ibland bakåt. Det gör det något kinkigt att lägga till! Manövrering av spaken går ganska trögt, ett modell äldre handtag. Någon som har något tips på hur/vad jag kan justera? Antar att jag måste ge mig på drevet på något sätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jesse_dc 0 Postad 14 Maj , 2007 Låter som om det är vajern som är slut. Hade exakt samma symptom på mitt 280-drev härom året. Alternativt växelmekanismen. Antar att man kan prova genom att koppla bort vajern och känna om växelföraren går trögt. mvh Jesse_DC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
monkeybusiness 0 Postad 14 Maj , 2007 Uppgradera till ett nyare reglage med ny vajer är mitt tips Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser