unot 1 Postad 14 Maj , 2007 Med en plattbottnad eka och kort avstånd till durkarna behöver jag en pump/nivåströmbrytare som börjar pumpa vid lågt vattenstånd i båten. De som jag har sett börjar inte pumpa förrän vattennivån är 5-7 cm. Vet Du någon som börjar pumpa tidigare? Att jag vill att pumpen börjar arbeta vid låg vatten nivå är för att jag inte vill att vattnet skall gå över durken. Uno som inte gillar öskar. Senast ändrad av unot | 14 maj 2007 | 15:40 Senast ändrad av unot | 14 maj 2007 | 15:42 Senast ändrad av unot | 14 maj 2007 | 15:43 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 238 Postad 14 Maj , 2007 Du kan ju köpa en pump med extern nivåbrytare som du monterar på den höjden du vill. Men å andra sidan - 5-7 cm är ju lägre än höjden på själva länspumpen, så går den in under durkarna borde väl det vara lagom? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
unot 1 Postad 14 Maj , 2007 Pump med inbyggd nivåströmbrytare ställer jag på båtbottnen. Extern nivåströmbrytare monteras även den på bottnen och pumpen under aktersittet. Mellan botten och durk för inget plats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
unot 1 Postad 10 Augusti , 2009 Jag köpte en Whale Supersub Smart 650 som har inbyggd nivåströmbrytare. Den startar vid 20 mm vatten liten och lättplacerad men med sina 54 mm får den inte plats under durk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dawa 0 Postad 10 Augusti , 2009 Nu hängde jag inte riktigt med på alla utrymmesmått osv så jag har kanske missat vital information, men det finns ju länspumpar, Rule har en sån, som istället för nivå fungerar så att den provstartar var 3:e minut för att se om det finns vatten att pumpa ut. Den bör rimligtvis klara lägre vattennivåer än de med inbyggda flöten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boso 0 Postad 18 Januari , 2011 Var köper jag en Whale Supersub Smart 650 ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 19 Januari , 2011 Den behöver sitta i vattnet för att få motstånd till impellern för att fortsätta pumpa. Försök att montera pumpen i vattnet genom att ta upp ett uttag i durken. Då är nog denna pump en bra lösning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser