Gå till innehåll
torsdag 09 januari 2025
Daniel_B

Åsunden

Rekommendera Poster

Finns det några fler här på MG förutom jag som kör sin båt i Åsunden, Järnlunden eller Emmern..? Skulle vara kul att veta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu ska vi se.

Häng med nu.

Min sambos halvsysters man har en liten bår i Åsunden.

Mest för fiske

En jävla avlång sjö det 

Senast ändrad av Riwallen | 16 maj 2007 | 11:35

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var långsökt men roligt i alla fall... började känna mig alldeles ensam här... ;-) Fast han kanske inte är medlem här...

Visst är den avlång men den är fin med många öar och man kan ta sig in i olika sjöar, så man kan alltid åka till något nytt ställe varje gång man är ute...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har fiskat rätt mycket i Åsunden tidigare, och yttre Åsunden också men nu ligger båten i havet. Kanske tar en hösttur för att blåsa ur saltvattnet i oktober och samtidigt dra lite gädda. Det är lite kul att dom 3 sjöarna hänger ihop och gösfisket är ok. Yttre åsunden är fin men löjlig med sina olika fiskekort och båtklubbar. Tror den lilla sjön är sönderhackad i 6 delar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja, det är lite mycket olika fiskekort det är det, men jag tror det har minskat lite.. de har slagit ihop fiskeområden i södra delarna vet jag i alla fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallå Daniel!

Vi hyrde i fjol en liten stuga med tillhörande båt vid Ämmern. Vi upptäckte snart att vi vid vackert väder alltid hamnade på sjön, medan vi vid dåligt väder inte åkte ut till stugan över huvudtaget. Till i år har vi därför köpt en styrpulpet som vi ämnar köra på trailer, men räkna med täta besök i ditt sjösystem även i sommar.

Vad gäller fiske hörde jag från flera håll att det skulle finnas gott om gös i Ämmern. Jag lyckades emellertid inte lura någon, men en och annan skaplig matgädda plockades upp.

/Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag pratade med en kompis idag som har båten där när han inte är och trollar lax i Hanöbukten. Han sa att gösfisket har blivit mycket bättre. Förra året hade han fått över 40 godkända gösar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Yes!

Jag fiskar en hel del i Åsunden och Ämmen! Var ute i helgen och drog ett par fina men slöa gäddor i Åsunden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag bor nästan vid Åsunden. förr hade jag alltid en snipa i sundet men den tiden finns inte längre.

Men Gösanatta försöker man ju vara med på  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Roligt att det är fler än jag på MG som glider runt i sjösystemet!

Jo, gös finns det gott om och även gädda.. men jag har märkt att ju längre norr ut man kommer (Järnlunden) så blir det mindre och mindre fisk.. Nere i södra Åsunden är det inte svårt att få fisk, men i Järnlunden har jag inte ens fått ett napp!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fiske i åsunden/ämmern i helgen! Någon som vågar utmana våran båt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...