kaskelot 0 Postad 13 Maj , 2007 håller på att förbereda min havsfidra för långsegling som sker inom kort men har ännu inte lyckats hitta strömbryatrna för lanternorna. vad har ni era nånstans?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 13 Maj , 2007 Jag kommer inte ihåg var den satt på min gamla havsfidra när jag köpte den 1991. Det borde ju om det var rätt kopplat va två. En för topplanternan och minst en för de övriga, Men jag kan inte komma ihåg att det satt någon strömbrytare mer än på motorpanelen. Kan det va så simpelt att den extra brytaren som sitter på motorns startpanel, va strömbrytaren till lanternorna? Jag vet att jag byggde om och satte brytare till lanternorna innanför ruffluckan på SB-sida. Kom på att jag hade en bild från Listas hamn 1997. Jag hade fått spinnackerbomewn i huvudet, gått på grund i hamniloppet och låg ombord med en förfärlig huvudvärk. Det kom ett par norka pojkar och ville titta på båten och jag bjöd dem på dricka. Ovanför huvudet på dem syns embryot till en ny elcentral som aldrig blev färdig. Bakom gardinen gömmer sig strömbrytarna till lanternorna.Det heter ju att smens märr och skomakarns fru har de sämsta skorna. Jag är elektriker - men det fungerade tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niclas_swe 1 Postad 14 Maj , 2007 jag har bara originalbrytaren till min lanternor och den sitter på instrumentpanelen i sittbrunnen, alltså den med startknapp, choke, oljelampa, spänningslampa och tändningslåset. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser