morebas 0 Postad 13 Maj , 2007 Hej på min Ryds sitter det en fast tank, problemet är att det luktar bensin som faaaaan. Sitter det någon form av luftventil även på en fast tank? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 13 Maj , 2007 Finns luftventil även på fasta tankar, ett måste allt eftersom man tömmer den. På min båt går det en slang ut på sidan av skrovet.Kan ju vara en luftventil som om du känner luukten inomhus i slutet utrymme men utomhus bör det vädra bort. Kolla slang/rör -anslutningar, pfyllningslock och liknande som skulle kunna tänkas läcka. Kikar du på tanken så ser du väl rät tydligt vart olika saker tar vägen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Duck 0 Postad 5 Juni , 2007 Vilken modell har du? Kanske har du samma fel som jag har, hål i bränsletanken på en 2 år gammal båt!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 5 Juni , 2007 Jag är seglare - men har alltid haft någon motorbåt vid sidan av... När jag tänker tillbaka så är det undantagslöst så att antingen så har en bensinslang börjat läcka ( jag försöker komma ihåg att byta efter 5-6 år men det räcker tydligen inte...) eller så händer det konstiga att luftningen på sidan av båten har satt igen sig?! Vet inte hur det kommer sig men saltstänk kanske? Kolla den! Att tanken läcker var nytt för mig men hur 17 kollar du det? Då bör det nog ligga lite bensin också någonstans... tanka jätte-jättefullt och var beredd med en slang för att ta bort en del av det du redan tankat. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser