Strega 1 Postad 12 Maj , 2007 Nu börjar jag bli trött på att mecka med min thermo...Jag tror inte den ger ens halv effekt. Jag har bytt servicesats, jag har bytt pumpmembranet (det läckte) och jag har rengjort tanken och kört med en blandning med 1/4 k-sprit. Enligt båtvärmedoktorns ordination har jag också kontrollerat att en bygel på kretskortet står i högsta läget. Den startar sällan på en gång men oftast vid andra försöket. Känner men på varmluften vid utblåset/värmeväxlarn blir det varmt men inte hett. Jag antar att bränslet inte kommer fram i tillräcklig mängd. När jag kört ett tag kommer det rökpuffar från returnippeln under värmeväxlarn, ska visst egentligen bara komma så vid start/stopp. Undrar hur fort pumpen ska snurra och vilka fler ställen jag ska kolla ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Strega 1 Postad 14 Maj , 2007 Jag har nu haft pumpen hemma för kontroll verkar fungera. Har också justerat tankfiltrets fastsättning på bränsleslangen. Verkar som den satt inklämd med möjlig strypning av bränsletillförsel... Har återmonterat och provkört igen och nu tycks värmen klart bättre. Luften blir het inte bara varm. - Kvar är dock problemet med gaspuffar från returnippeln vilket ger lukt i båten. Är det en ventil som ska hålla tätt... eller så är det ett annat fel med brännaren ? Se bild ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser