melle 7 Postad 12 Maj , 2007 OBS! Norskt tbord Ær næstan i panik nu att hitta en segelbåt. Jobbar æter upp all min tid och bara førsvinner. Helst næra oslo har funnit : Dixie 27 (-80)- 70k NOK (diesel, wc, finns i oslo fjorden) Maxi 77 (-77) - 68k SEK (med rullfock, wc, utomb, finns i gøteborg) Vill ha en riktig wc. Och båten måste vara relativt lættsåld. Vi ska bo i båten juini, juli, augusti, sen ska båten sæljas. Hjelp mig Mvh Andreas Mehlin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 12 Maj , 2007 Maxi 77 är en känd konstruktion och väldigt lättsåld då den är en bra nybörjarbåt. Sen beror det ju mycket på skicket förstås. Den andra du nämner kan jag inte uttala mig om. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 12 Maj , 2007 Du kan läsa om båtarna här. http://www.sailguide.com/fakta.asp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
melle 7 Postad 12 Maj , 2007 Ja Maxi 77an verkar ju onekligen som en populær båt. Om man jæmfør den med 68an? Var skiljer sig dessa? Som jag førstått det ska man kika efter en 77a med årsmodell -77 och framåt. Stæmmer det? Vad gæller før 68an? Mvh Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser