bodpat 0 Postad 10 Maj , 2007 Hej idag tog jag första turen med min splirrans nya optimax 90 hk. Allt gick bra förutom att när jag lägger backen så skorrar det till lite just när backen hoopar i.Ska det vara så ? så lät det på min 60hk yamaha 1994 men denna motor är ju splitter ny. Någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 12 Maj , 2007 De flesta utombordare skall man ju växla ganska snabbt och distinkt när man lägger i fram el back. Prova att växla lite snabbare. Alltså smyg ej i växeln. Enl min erfarenhet är det helt normalt att det säger tjoff när man växlar. Men du kan ju höra lite med din Mercuryhandlare hur just Optimax skall låta vid växling. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TeamHurt 0 Postad 12 Maj , 2007 har också den erfarenheten att man ska ta i lite när man växlar. man ska inte växla sakta. det lät lika dant på våran mercury 90hk från 03. det var bara att växla lite snabbare sa de. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thorax 0 Postad 12 Maj , 2007 Hej! Har en 115,som ju är identisk med din 90 Håller med föregående talare,smyg inte in växeln utan var bestämd på handen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thorax 0 Postad 12 Maj , 2007 Grattis! Till den nya båten,ett utmärkt val! //Thorax Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser