Beckman 0 Postad 6 Juni , 2007 kallar den ofta för den eller båten eller härligheten ^^ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Strega 1 Postad 7 Juni , 2007 Ex fruns namn på min förra båt : den där djävla båten. Nya fruns smeknamn på vår båt : våran bäbis. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_sbj 0 Postad 9 Juni , 2007 Stortriss Mk2 Håll i daj eller Holiday som det blir på SkÅnska. haha. Fast Engelska. Tyvärr är det inte jag som varit så klyftig. Brukar kalla henne för Holly. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 10 Juni , 2007 iBoat Lite nördigt... men är man Apple-fantast så är man. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lotsenn 0 Postad 10 Juni , 2007 När jag rotade runt i källaren hittade jag en gammal namnbräda till Freja Freja var en fraktskuta från Bohus Malmön ägd av Abba i Kungshamn. Så nu heter min Ht Freja. Minsta motståndets lag Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rivaldoo 0 Postad 11 Juni , 2007 Funderar på en sak.. Är det en bra idé att döpa båten efter sin flickvän? Det är ju visserligen ingen tatuering men det vore ju tråkigt att sälja båten om hon kör dolken i hjärtat på en =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 13 Juni , 2007 min sambo tycket att vi skulle döpa båten efter mig...Erika II Aldrig i livet sa jag, skulle aldrig gå med på det...finns bara en erika här och det är jag!! :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 13 Juni , 2007 Det var som tusan vad världen är liten och nu bor du i Örebro. Eller finns det fler Erikor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 13 Juni , 2007 :-D Jag menar ju såklart i vår familj eller vad man ska säga! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 13 Juni , 2007 Risken finns att hon lägger till tillhör på båtnamnet och sen är du av med båda. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rivaldoo 0 Postad 13 Juni , 2007 Det har du rätt i...tänkte inte alls i de banorna. Tack för varningen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nyfiken11 1 Postad 7 December , 2008 Lina och hon är 29 årig Flipper850. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgh73 2 Postad 7 December , 2008 Vår segelbåt kommer heta Lova. Vår lilla styrpulpetare har vi inte hittat ngt till... får fundera. Vill nog hitta något med Team XXX. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 7 December , 2008 Då Rosättra har som tradition att döpa sina båtar med ett namn med 7 bokstäver och A i början och slutet hade vi en hel del huvudbry innan vi kom på vad vi skulle döpa båten till. Det blir Adastra, mot stjärnorna på latin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lmgb 0 Postad 7 December , 2008 Hon hette Ebony när jag köpte henne, och inte byter jag väl namn på en båt som är döpt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
styling 0 Postad 7 December , 2008 Sunnygirl er navnet på vår Draco. Senast ändrad av styling | 07 december 2008 | 19:42 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalmar 0 Postad 7 December , 2008 EVELINA är väl ett bra namn på en Orrskär 27 Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 7 December , 2008 Witch-Craft Lömsk Snygg Dyr Exklusiv Underbar Krävande ..en ChrisCraft 210 Scorpion Senast ändrad av Jocke-SeaRay | 07 december 2008 | 20:10 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MrMe 170 Postad 7 December , 2008 Även jag har döpt båten efter kvinnorna i mitt liv: Cecilia (Dotter1) Elin (Dotter2) Marielle (Sambo) = Celinielle /Christian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse_W 0 Postad 8 December , 2008 Amanda 2. För Amanda var för liten. Men lilltjejen kallar henne för storabåten och gummibåten för lillabåten. Det är ju rätt logiskt eller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bejoh 0 Postad 23 December , 2008 Samma här. Malin och Lina blev naturligtvis Malina. Hela namnet är, Villé Baha Malina. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Djupvik 0 Postad 23 December , 2008 När vi i våras köpte båten bestämde dottern 5 år att den borde heta Vitsippan då det var fullt av vitsippor där båten stod på land. Så nu heter hon Vitsippan fast det latinska namnet Anemone Nemorosa...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
beddo 0 Postad 23 December , 2008 våran heter elvira Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
benwhy 3 Postad 24 December , 2008 Albertina. Originellt va? Kan ha något med Taube att göra. Senast ändrad av benwhy | 24 december 2008 | 11:02 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lil-Bossan 0 Postad 31 December , 2008 När vi köpte båten hette den Ägg-Gullan p.g.a. den är gul. Vi har nu döpt om den till Ella efter min Farmor som hette det. Senast ändrad av Lil-Bossan | 03 januari 2009 | 10:39 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 31 December , 2008 Team,Only the Biggest.? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 31 December , 2008 Blir detta månne årets sista inlägg i denna gamla tråd? Svar till signaturen Strega samt arkivdykaren från maj/juni 2007! Mig veterligen är drycken strega faktiskt grön och ej gul. Men tar man ett glas så spelar färgen ingen roll längre. Inofficiellt namn på våran Fin-Gal är annars Fingalina Gott Nytt på er Alla. Hälsningar, Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 31 December , 2008 Tjena, Då tar jag kasnke årets sista inlägg!!! Min båt heter Mo1 (Moet chandon). P.s Strega är gul D.s Gott nytt år Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 1 Januari , 2009 Får väl svara som årets första då...2009 alltså! Tja, det kanske är så....blandat ihop med franska pastich som är grön... man blir väl färgblind om man tar ett glas...... För att hålla mig till tråden. Hade en Snipe. Hon var döpt i expressokaffe till Padlington. God fortsättning alla. Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Icesteppe 0 Postad 1 Januari , 2009 Vår Birdie är döpt till Dory efter den lilla firren i Disneyrullen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser