tulia 0 Postad 10 Maj , 2007 Vad har ni för namn på era båtar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubank 0 Postad 10 Maj , 2007 Tilly heter vår lilla skuta! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 10 Maj , 2007 Samma som jag heter här på MG. Det btyder: den som har landskräck Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 10 Maj , 2007 Min båt har inget namn, har med intresse följt din tidigare tråd, har du bestämt dig än? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strole 0 Postad 10 Maj , 2007 Min båts modellnamn har fått duga det är en Marieholm catalina M22 och jag kallar den för catalina. Skulle jag döpa den skulle det bli Elin effter min förstfödda dotter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 10 Maj , 2007 njaaaeeee, det lutar åt johanna det enda namn som jag och sambon kan komma överens om! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
janne_fri 0 Postad 10 Maj , 2007 Bamse stark som björn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 10 Maj , 2007 Doris. (Sett rakt framifrån påminner hon om fisken i filmen Rädda Nemo. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 10 Maj , 2007 Lucky, som jag känner mig när jag är på sjön. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_Axel 4 Postad 10 Maj , 2007 Darling Nellie efter ett efterlängtat barnbarn Carl-Axel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Helma 0 Postad 10 Maj , 2007 Embla, Asa trons första kvinna, synonymt med Eva kan man säga och Eva det är ju jag det ;-). Sen har vi fornordiska namn på barnen så det fick fortsätta med båten... Vi klarade inte av att behålla hennes tidigare namn som var: STARSHIP! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 10 Maj , 2007 Jag är lat o har gjort det enkelt för mig: motorbåten heter Motorbåten, segelbåten heter Segelbåten, roddbåten heter Roddbåten o gummibåten heter Gummibåten. Observera stora bokstaven i början av namnen... G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 10 Maj , 2007 Badanka efter utseendet eller på svengelska Bad Anka när den varit lite olydig och bestraffning krävs. Senast ändrad av nikitalord | 10 maj 2007 | 19:43 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 10 Maj , 2007 Bad Duck då då?Ett par bekanta till mig från Australien bilade upp genom Sverige för några år sedan o de var så imponerad av våra svenska kvalitetsdeklarationer efter vägarna. På en massa av skyltarna stod det Bad Camping...G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
350mag 0 Postad 10 Maj , 2007 Jag vågade inte döpa om båten så jag får dras med förra ägarens namn, SUNSHINE Men det kunde varit värre???? Gammalt skrock?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 504 Postad 10 Maj , 2007 Tidigare hette båtarna Skopan (såg ut som ett öskar), Lillan (jollen), Askis (vi trodde först det var en Askeladden), Flippern (segeljollen Flipper) och en massa namn jag inte kommer ihåg. Nu försöker jag döpa dem efter den dan när jag köpte dem. En av de första hette Laura, sen Ylva, sen Olivia och sen får vi se för jag tycker inte Åke är ett bra båtnamn.... (ps, Åke har namnsdag den 8/5) Yippiiieeee, jag köpte den till slut! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Helma 0 Postad 10 Maj , 2007 Grattis Christer till ditt båtköp och en fin båt! :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gustaf76 0 Postad 10 Maj , 2007 Stina heter min lilla dam... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 10 Maj , 2007 Nu när jag köpte den, hette den McRill... fyndigt värre... den får nog ha kvar det namnet oxå... och själv skall jag döpa den till Majina... efter min frus två första bokstäver i förnamnet, min sons två första bokstäver i förnamnet samt min dotters två sista bokstäver i namnet... MArieJImmyanNA alltså Majina... Senast ändrad av Keddy | 10 maj 2007 | 21:41 Senast ändrad av Keddy | 10 maj 2007 | 21:42 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke24 0 Postad 10 Maj , 2007 Vår förra båt hette Johanna. Det nya projektet har inget namn ännu,Men alla båtvänner tycker att Melitta skulle va ett perfekt namn, Frugan är nämligen skärgådens värsta kaffe-kärring. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 11 Maj , 2007 Ge henne en espresso maskin och en riktig kvarn så kan du sen med anknytning till detta få till ett snitsigt italjenskt namn, och sen är livshöjande och må bra faktorn stor med att byta ut garvsyran mot färska nymalda och espressade bönor. Senast ändrad av nikitalord | 11 maj 2007 | 08:02 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 11 Maj , 2007 Min heter MARI-NELLA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 11 Maj , 2007 Vilka fyndiga namn en del av er har! Jättekul läsning :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Emely 0 Postad 11 Maj , 2007 Jag tävlade med en Melges 24 i Key West i början på året och den hette I´ m with stupid väckte stor upmärksamhet vill jag tillägga. Stupid var dock inte jag utan vår galne kapten. Senast ändrad av Emely | 11 maj 2007 | 15:50 Senast ändrad av Emely | 11 maj 2007 | 15:51 Senast ändrad av Emely | 11 maj 2007 | 15:52 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rohed 0 Postad 12 Maj , 2007 Min Monark 700 fick givetvis heta Mon Ark. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 12 Maj , 2007 Gratulerar till nya båten Christer N.Jag tycker nog att Åke är ett kul och bra namn.Det betyder ju ngt.och lär inte glömmas bort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
reinman 0 Postad 12 Maj , 2007 Marilyn af Gryt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
finsnickarn 0 Postad 13 Maj , 2007 Döpte precis om vår båt (vetenskap går före skrock), från Domi (slagskämpe i NHL) till rätt och slätt TESS. Tycker att det namnet inger förtroende i tufft väder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser