zumpen 2 Postad 10 Maj , 2007 Hej jag splipade presis ner en stor träpanel i båten, på ett par ställen var jag tvungen att slipa enda ner till trät och dessa områden har nu efter lack en betydligt mörkare nyans än där jag bara mattade ner, är det bara att börja om och slipa trärent på hela panelen eller? för övrigt är den mörkare nyansen mycket finare så det lär nog bli så =) andra tips att göra när man slipar trärent? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 210 Postad 10 Maj , 2007 Ja, eller så väntar du några år så kommer de mörka områdena ha samma nyans som de ljusa igen. Eller så betsar du hela ytan. Men är det inte mycket jobb skulle jag slipa, olja (om det inte är teak eller plywood) och lägga på många lager lack med mellanslipningar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zumpen 2 Postad 10 Maj , 2007 Här orkar jag inte vänta på resultat i flera år så det blir o slipa imorrn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleL 0 Postad 20 Maj , 2007 Du kan blanda i lite bets i fernissan och fernissa där du har mattat ner då kan det bli lite mörkare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 210 Postad 21 Maj , 2007 Nackdelen med att göra så är att om några år när det nyslipade ljusnat är att allt ser flammigt ut... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser