Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
AfterBeach

Säljaren har uppget fel årsmodell på båtmotorn!

Rekommendera Poster

Om du gillar båten och inte tror säljaren medvetet ljuger så är det väl ett ypperligt tillfälle att pruta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det är ju inte bra  när det är så mycket fel, jag tycker först och främst att du skall ta reda på vad det är för årsmodell. Sen tycker jag att du skall be att se säljarens kvitto på när han köpte båten. Står det -98 på den kan du ju förhandla om priset (svårt att ge riktmärke när man inte vet fabrikat, storlek, skick etc.)

Kan han inte visa kvitto eller inte ger förtroende köp en annan båt. Men är det han som är lurad kan man ju tro att han är ärlig iaf och inte döljer massa annat.

Känner du att priset är rätt även fast motorn är -88 till -89 ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

J*vla bilhandlar fasoner... En säljare som mörkar årsmodellen på en motor kan mörka andra saker också- tänk på det!  Hitta ett annat objekt! Du har väl en klausul i din kopia av  kontraktet som säger att du får tillbaka handpenningen ?

Jag kanske är överdrivet misstänksam men om jag tittar på en båt och jag finner uppenbara skillnader mellan annons/verklighet SÅ tokprutar jag- går inte det så tackar jag för mig och hittar en annan båt.

Tittade på en aluminiumbåt i förrgår av känt märke och såg en en stor oljefläck på durken- frågade vad detta var och fick svaret: jag glömde en öppen oljeflaska i förvaringsfacket och det läckte ut på durken.....  ...tyckte det lät skumt och  vid närmare kontroll visade det sig att hydraulstyrningen läckte rejält!!!!  När jag har en säljare som ljuger mig rakt upp i ansiktet på det sättet så går jag därifrån.

Men lyd mitt råd, ta tillbaka handpenningen och hitta en annan båt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...