Rolfarvid 0 Postad 9 Maj , 2007 Hej har en mercury 500 50hk -76. jag har bytt powerpack, svänghjul och allt därunder får ändå ingen gnista på någon tändspole. Delarna har jag flyttat från en annan motor. Var ska jag fortsätta leta? Tacksam för uppslag! MVH Rolfarvid Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fisketorp 0 Postad 9 Maj , 2007 Inte något fel på någon kabel någonstans som bryter/dödar? Lekte lite med åkgräsklipparen idag, fick inte minsta lilla gnista, ryckte ur en kabel och vips gnistor utav h*lv*t* Hoppas det löser sig //Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolfarvid 0 Postad 11 Maj , 2007 Hej Går det att kolla om powerpack fungerar? Tacksam för svar Mvh Rolfarvid Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 12 Maj , 2007 Hej, Om jag förstår det hela rätt så är powerpack det samma som brukar kallas CDI box. Hade en Suzuki DT65 förr och till den fanns en CDI testare, det såg jag i verkstadshandboken. Borde finnas till Mercury också. En Mercury marinverkstad borde kunna testa tycker jag. Du kan ju höra med nån i din närhet. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolfarvid 0 Postad 12 Maj , 2007 Tack för tipset. Ska kolla Mvh Rolfarvid Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser