Gå till innehåll
lördag 21 september 2024
AfterBeach

HJÄLP! Vilken motor är det jag har köpt? Volvo Penta 5.7

Rekommendera Poster

Jag blir lite konfys av frågan, Alfa-drev är ju till Mercruiser....?? Och du frågar efter årsmodell på VolvoPenta motor. Har jag missförstått något.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Motorn enligt säljaren ska det vara Volvo Penta 5.7L 280hk årsmodell 98 och drevet ett Nyrenoverat mercuiser  drev (Alpha One) årsmodell okänt men antagligen 94 för båten är det. Är de komptibla till varandra och vad ska man kan kolla på? Jag är ganska rejält grön på inombordare/drev så det finns chans att lura mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det kan väl inte sitta ett mercruiser alfa 1 drev på en VP?  det kanske är så men det har jag aldrig hört någon gång.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad är det för båt vi pratar om ? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bayliner 2252 se annonsen här http://www.blocket.se/vi/11850658.htm?ca=15_s som ni märker så börja detta lukta tivel hoppas någon kan ge mig några bra tips innan jag ska hosta upp alla pengar på lördag.

besktningsman kanske vore på sin plats men jag vet inte om jag hinner hitta någon. Kanske någon som vet någon i karlstad?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja, nu är det ju så att Mercrusier 5,7 och VP 5,7 är byggda på samma block och toppar... chevas 350... som bekant tillverkar inte volvo några V8:or själva..( det är därför volvo XC90 har en V8 från Yamaha)

 

Vanligast till VP V8 är ju SX drev el. liknande, MEN har han bytt motor och inte drev så passar ju en VP 5,7 till ett Alfa drev...

..och båten var från -94 och maskinen fr. -98...

 

Ser ut att vara en kanon båt... KÖP ! 21.gif\

 

(om den går riktigt.. är du tveksam låt besiktiga den innan du gör klart affären)

 

Lycka till!

 

Senast ändrad av RCarlsson | 09 maj 2007 | 13:24

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...