Thunberg_jr 0 Postad 8 Maj , 2007 hejsan har tittat på en ryds 320 gt. jag undrar om det är någon som har lite för och nackdelar med båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
7anne 0 Postad 9 Juni , 2007 Du fick inga svar, men jag undrar om du köpte den och om du blev nöjd då jag är spekulant på en likadan till barnen. Berätta gärna... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MANNEN666666 0 Postad 10 Juni , 2007 har haft en ryds 320. gt varianten är ju lite kraftigare byggd och med pulpet i mitten vill jag minnas på min satt det hemma byggd pulpet och 9,9 hk yamaha den gick fint som faen med 2 i vi testade även med en 20hk yamaha då gick den RIKTIGT fint eftersom att det är en liten båt så är den ju lite känslig för hög sjö resultatet blev många gånger i motvind att båten helt lyfte från vattnet när man slog emot en våg kul men lite otäkt du skrev inte vad du skulle ha båten till, men som sagt att kryssa mellan grunden är den perfekt till Senast ändrad av MANNEN666666 | 10 juni 2007 | 11:05 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
7anne 0 Postad 10 Juni , 2007 Den ska vara till barnen att fara runt innomskärs. Kollade på den i dag och det jag reagerade för var att bärigheten var dålig i aktern. Är dom så el, ska man leta fel? Iofs, är inte jag någon lättviktare XXXL men ändå. Spelar inte så stor roll då det säkert inte är ngt, problem för barnen, fast det underlättar ju om man kan mecka med motorn utan att sänka båten ) Fick den på öppet köp då motorn inte går som den ska. Ville först inte gå mer än ca, en minut. Efter en stunds trixande gick den. slängde i båten men det vart ingen fart alls, kom inte upp i plan, gick ungefär som en 4 hk. Några tips? ska kolla mer im,... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MANNEN666666 0 Postad 12 Juni , 2007 kommer ihåg att den va lite baktung när man drog av helt på gasen efter att ha legat fullt så kommer det gärna in lite vatten där bak... dock inget alvarligt om man visste om det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
7anne 0 Postad 12 Juni , 2007 Tackar för svaret, jag var lite orolig att den var full med vatten i tofter el, ngt, sådant men då är dom bara baktunga. Funderar på att mont, fenor på motorn för att minska planingströsklen, har inga erfarenheter av fenor men antar att det kan göra nytta på denna båt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MANNEN666666 0 Postad 13 Juni , 2007 förstår att du menade att det kunde vara vatten mellan skroven men jag har faktiskt provat att vattenfylla hela båten och den gick att köra ändå, så det är en säker båt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
7anne 0 Postad 13 Juni , 2007 Det låter bra... Tror att jag börjar få ordning på motorn nu, får se när den kommer i sjön. Flyttade reglaget från relingssidan till mittpulpeten då det passade barnen bättre. Ska försöka få ordning på teleflexstyrningen för den är för jäkla trög... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser