Gå till innehåll
måndag 24 februari 2025
Lotsenn

Matta i båten

Rekommendera Poster

Hej

Jag undrar om det finns några tips om mattor i båtar. Vilken typ av matta skall man ha om man vill slippa att den fastnar på durken och att den inte skall bösa ner hela båten men ändå vara mjuk att gå på.

Tacksam för tips

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den mattan som är bäst för båtar om du frågar mig heter Flotex. Jag har haft den i mina båtar och kan inte hitta en ända negativ sak om den... Det är en typ heltäckningsmatta med extremt kort lugg, den är oxå ljuddämpande. Inte det billigaste man kan ha men det bästa... Skulle du spilla nåt kläggigt på den så ut med den o kör med högtryck om så behövs... Flotex finns i hur många färger o mönster du vill... Lycka till...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Billigt (och helt OK att använda) är annars konstgräs av typ altanmatta. Nabbar under gör att den ligger stadigt och släpper igenom vatten så den torkar på nolltid om den blir blöt. Använder det i min trollingbåt när vi inte fiskar. Finns i ett antal färger

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

HALLÅ !!!! Är du go eller ???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmmmm? Eller hur....

Vad menar du? Det är faktiskt helt OK att använda dom. Menar nu inte plastköret, utan ett av högre kvalitet. Sköna att gå på, lätta att hålla efter och inte svindyra att köpa

EDIT Tillägg:

Se´ n är det ju så (att döma av trådskaparens bild) att det är en helt vanlig HT-båt vi pratar om, och ingen Storebro

Senast ändrad av KillerBoo | 08 maj 2007 | 19:49

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med om att altanmatta är ett bra alternativ, efter säsongen så är det bara att ta hem den och tvätta så blir den som ny igen. Har man inte lust med detta så har man ju råd att köpa en ny till nästa år då man kan få dessa till ett mycket billigt kvm pris.

Men har man råd och är beredd att betala en slant så finns det säkert både skönare och bättre alternativ att välja på.

/Wahlis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Wahlis skrev bl.a.

Men har man råd och är beredd att betala en slant så finns det säkert både skönare och bättre alternativ att välja på.

Absolut finns det väl det. Frågan är ju som sagt hur mkt man vill betala för en matta till en HT-båt..  Skulle själv gärna anv Flotex el liknande, men ser det som att det är en onödig utgift. Det ger mig helt enkelt inte tillräcklig valuta för mellanskillnanden

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tips och åsikter! jag skall nog kolla det där med en altanmatta verkar både billigt och smart!

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag lade in en altanmatta i min HT nyligen, tyckte det blev helt ok. Finns i några olika färger, själv valde jag en lite blå-grå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som sagt, man får ju vad man betalar för !!! Lycka till !!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte en altanmatta till båten ifjol vår, men den lämnade ifrån sej en fint mjöl från undersidan, fick dammsuga båten rejält nu....

Några slag med mattpiskan på mattan det stod som ett moln omkring den....

Tycks vara undersidan som inte håller ihop....

köpt på ett lågprisvaruhus, kanske lika med dålig kvalitet...

Kjell

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...