Gäst Veglarn Postad 8 Maj , 2007 http://www.telemar.se/sv/page.php?page=2 Kanske ngn har provat, eller vill försöka sig på. Jag försöker just nu få kontakt för prisuppgifter men kom inte fram. /U Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 8 Maj , 2007 det har jag inte testat.... men jag har hört att det ska vara dyrt! Men det ska ju finnas vanligt mobilt bredband som ska ha bra täckning, tre tror jag har! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Laxen 0 Postad 13 Maj , 2007 Jag har mobilt internet med Telia, kostar 89:-/månad och då surfar jag gratis efter 19.00 på kvällen och hela helgen, hastigheten är ju inte så hög, men det funkar iaf. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Veglarn Postad 13 Maj , 2007 Det här var för att ha världstäckning. Priset, jo det var som jag trodde. Varsågoda! Bilagor: Trafikprislistor Täckningskartor för Fleet (Iridium har världstäckning) Broschyrer Thrane&Thrane Sailor Iridium SC4000, 24 VDC Bestående av ST4120 Stationsenhet SC4150 Kontrollhandset SA4110 Antennenhet Manual Pris: SEK 27 600 Antennfäste för SA4110 För rörmontage, topp alternativt sida Pris: SEK 295 alternativt 235 Thrane&Thrane SAILOR Inmarsat Fleet 33, 24 VDC Bestående av: Above Deck Equipment Main Communication Unit ISDN handset med hållare Power supply-kabel (2m) RS 232-kabel (3m) USB-kabel (3m) Koaxialkabel (25m) RG 223 med kontakter Terminal adaptor Pris: SEK 67 000 Option Kraftagregat för Iridium och Fleet 33 N163S 220V AC/24 VDC Pris: SEK 1 825 Det här är för privata nöjes-seglare, sen finns det naturligtvis för den komersiella trafiken, men då pratar man helt andra priser. Den som har råd, kan ju leka. Systemen är inte så bra att man kan sitta och surfa på nätet hela tiden och antagligen så skulle det bli ännu dyrarre då. Men visst,bra att det finns. Det blir säkert billigare i framtiden. /U Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser