Turbo123 0 Postad 8 Maj , 2007 Som det är idag har jag trycktanken bredvid två st batterier i ett stuvutrymme i ruffen. Detta känns inte bra, pga av att jag inte vill andas in bensinångor när jag sover, samt att gnistor från batterier ihop med bensinångor inte ska vara någon hitt. Mina stuvutrymmen i sittbrunnen är förbundna med ruffen luftvägen, så det finns ingen bra plats att förvara en trycktank.--------- --> Som det ser ut nu verkar den enda säkra lösningen vara att ha en liten trycktank längst bak i sittbrunnen på golvet. Vad tror ni om detta? Finns det några nackdelar? Är detta min bästa lösning? Senast ändrad av Turbo123 | 08 maj 2007 | 13:16 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 8 Maj , 2007 Du bör nog undvika rökning ombord, men det är ju inte bågon nackdel!!! Går det inte att montera en fast tank i stuven med ventilation och påfylling utifrån???? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Turbo123 0 Postad 8 Maj , 2007 Det låter ju väldigt bra, men det låter ockå dyrt och bökigt att göra en sådan installation.Om jag nu skulle ställa bränsletanken på sittbrunnens golv, är det då dumt om tanken står framme i solen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Turbo123 0 Postad 8 Maj , 2007 Jag har en idé till.På biltema, finns denna bränsletank: http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=345&iItemId=87236Om jag hänger den minsta 12-literstanken på räcket där bak i aktern i en sån väska jag ankaret idag, så borde det väl bli bra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser