ariston261 0 Postad 7 Maj , 2007 Hej Någon av 03l-läsarna som vet vart Lasse & Annikas hemsida har tagit vägen? N.F. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 227 Postad 8 Maj , 2007 Tja, dromara.se är till salu... http://deleted.se/dromara.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Veglarn Postad 8 Maj , 2007 Den ligger bara nere tillfälligt. /U Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ariston261 0 Postad 8 Maj , 2007 Utmärkt, tackar för informationen. Har en god vän som sökte en Richie kompass, hade för mig att Lasse hade ett gäng...Då avvaktar vi ett tag. Tack ännu en gång. Hälsningar N.F. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 18 Maj , 2010 Tror nog att hemsidan ligger nere för gott. Ännu en dröm som gått i kras verkar det som. Såg Dromara för ett par år vid kajen sedan i ett sorgligt skick. Men häromdagen när jag åkte över Göta-älvbron verkade det som hon låg på land i alla fall... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 19 Maj , 2010 Lasse var i alla fall inne och kollade på MG i Januari i år. Tråkigt att han har försvunnit från de aktivas skara. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 19 Maj , 2010 Hejs. Visst är det tråkigt när drömmarna dör ofullständiga, men det är ofta en del av livets gång. Värre är det när det är sjukdom som påverkar livsöden till detta. Annika fick visst en stroke under förra året, och bor numera i Boråstrakten. Lasse bor tror jag på sitt håll uppe i Boden eller däromkring. Annika följer jag på Facebook, har även sett Lasse där. /Wille- en gammal kamrat till de bägge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 19 Maj , 2010 Tråkigt att höra. Jag drog ihop ett gäng från gamla forumet fendern.se för flera år sedan och vi satt en kväll på Gillestugan i Gbg. Pratade mycket med både Annika och Lasse. Det var en trevlig kväll. Livet har sin gång, som sagt och en del drömmar - kanske de flesta - förblir just det. Drömmar. Det gäller att inte glömma här och nu medan man drömmer om framtiden. För det enda man med säkerhet vet om framtiden är att man inte vet ett dyft om den. Gammal klyscha, men inte mindre sann för det... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 19 Maj , 2010 Helt rätt Bosse, har du fått i båten än, för du ligger väl kvar på samma plats i älven? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 19 Maj , 2010 Nä, vi har flyttat sedan några år tillbaka. Nu ligger vi på Tjörn. Och visst ligger jag i - har legat i hela vintern för andra året i rad. Fast i år var det ingen vintersegling - infrusen från januari till mars. Ovanligt numera. På fredag skall jag upp i masten och fixa vindmätaren som inte snurrar längre. Undrar varför den slutat med det. Till helgen blir det segling!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 19 Maj , 2010 Bosse Blir det båtsmanstol eller klättring i masten eller går du till nån mastkran. Var själv bortskämnd med att vi tidigare hade skylift på jobbet. Vad jag förstår finns den mastkran som ligger bäst till för min del och är klätringsbar på Björlanda Kile. Det ligger ju nästgårds för min del. Bara 40 distansminuter fågelvägen Nån påstod att det finns en klättringsbar mastkran i Stenungsund, men det tycker jag nästan är sämmre för min del än Björlanda. Vet nån om det finns klättringsbara mastkranar nån annan stans i Bohuslän? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 19 Maj , 2010 Det var tråkigt att höra ang Annica och även kanske Lasse. Deras hemsida går ju att få tag på, men kanske inte helt komplett. Det finns väl nästan inget på internet som inte går att få tag på om man bara vet adressen. http://www.archive.org/web/web.php Lasses och Annicas sida; www.dromara.se tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 19 Maj , 2010 Vi har en bra mastkran på marinan som man enkelt kan hissa upp sig i med båtsmansstol. Får se om det blir jag eller någon av killarna på marinan... Nån som vill gissa varför min snurra inte snurrar längre? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 19 Maj , 2010 Oj, den tjänsten kände jag inte till. Vemodigt att läsa deras hemsida nu. Verkligen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusten1 26 Postad 19 Maj , 2010 Fiskebäckskil har en klättringsbar på den kommunala uppläggningen längst in. Valbodalen i Lysekil har också klättringsbar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 20 Maj , 2010 Tack för det. Valbodalen låter ju riktigt intresant. Det är nu nästan hemma, bara ca 7 distansminuter från min båtplats. Är det också en kommunal kran? Är den alltid tillgänglig eller låst? tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusten1 26 Postad 20 Maj , 2010 Kommunal och olåst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 17 September , 2011 Väcker liv i en gammal tråd då jag hittade S/Y Dromara på blocket http://www.blocket.se/goteborg/Unik_segelbat___Fynd_36093185.htm?ca=8&w=3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser