vesslan71 0 Postad 6 Maj , 2007 Hej på er, Såg på ena mitt trimplan att det läckt ut lite olja,var bara en sprucken slang. Men nu till min fråga,vad för sorts olja skall man fylla på med? Är det hydraul olja? Den oljan som är i nu är röd.och läser man texten på behållaren så står det Any transmission fluid....?? Växellådsolja eller vadå? Tack på förhand! /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 7 Maj , 2007 Just precis... Vilken automatlåde olja som helst.. Dexron, typ G eller F är de vanligaste och dom är röda till färgen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
madette 0 Postad 7 Maj , 2007 hej den kan heta ATF 220 också Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vesslan71 0 Postad 7 Maj , 2007 Hej!Så det skall vara växellådsolja då alltså? Ni skrev ju namn på några där men är det någon att föredra framför dom andra eftersom jag inte vill hälla i nån sketolja?? Får tacka för dom snabba svaren!! Ha det gott. Mvh/Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 7 Maj , 2007 Blir nog en tuff uppgift att hitta skräpolja av den här sorten. Det är motoroljor som dyker upp som billighetsvarianter i bland. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 7 Maj , 2007 Spelar ingen roll vilken av dom du väljer... Som det står på behållaren vilken som helst Dom ska ju inte smörja utan bara överföra tryck... Det är för övrigt samma typ av oljor som oftast används i servostyrningar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vesslan71 0 Postad 7 Maj , 2007 Okej,Jag tackar för hjälpen! Mvh/Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser