Gå till innehåll
söndag 26 januari 2025
Beetle

Pentrypump Shurflo 10,6 liter

Rekommendera Poster

Hej,

Jag köpte en DC i höstas med en pentrypump som låter, men det kommer inget vatten? Är det någon som vet vad det kan vara för fel? När jag köpte båten var vattentanken tom och den gamla ägaren hade inte använt vattnet påstod han.

Mvh Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Se till att vattnet är ända fram vid pumpen. Vissa pentrypumpar suger inte luft så bra. Min t.ex.2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ok tack, jag har provat att spola in vatten bakifrån, men det kanske inte funkar. Jag får prova något annat sätt för att förvissa mig om att det inte finns luft mellan tanken och pumpen.

// 20.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har haft samma problem (att pumpen inte suger/trycker när vattentanken en gång varit tom) och alltid fixat det genom att suga i den öppnade kallvattenkranen så att alla luftfickor försvunnit.

Man kan ju naturligtvis suga med munnen, men har man en Biltema 36-2640 (som suger både vatten och annat skräp, jag tycker den funkar mycket bra) så använder man ju hellre den (en bit slang och lite silvertejp så har man en enkel vakumpump som garanterat fixar problemet med luft i systemet) smiley-wink.gif\

Senast ändrad av Gunnar_ | 07 maj 2007 | 20:39

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för det tipset, jag ska testa i helgen och hoppas att det funkar för mig också!!!!

Mvh Mats2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...