kapten_nemo 0 Postad 6 Maj , 2007 Jag har precis lagt i min nyinköpta båt. Vilket kändes underbart förutom att jag har lite problem med motorn. Motorn är en Evinrude VRO 60hk från 1987 med separat oljesmörjning. Varningssummern tjuter hela tiden. Det finns dock olja i oljetanken och av lukten att döma så kommer olja även fram hela vägen. Vad gäller kylvattnet så håller skvallerstrålen en normal temperatur. Vad mer kan förorsaka summern att tjuta? Jag körde en stund med motorn (ca 20-30 min) utan några som helst problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
varaderon 0 Postad 6 Maj , 2007 Tjena! Jag har haft en liknande maskin och där hade förra ägaren kopplat ur vro:n. Han sa att den skapar bara en massa problem, bättre att blanda i tanken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spigg 0 Postad 6 Maj , 2007 Hej! Prova att dra ur kontakten för givaren i oljetanken och se om det slutar tjuta. I så fall har givaren i oljetanken hakat upp sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pellesnurr 0 Postad 13 September , 2008 Hur gick det med ditt problem? Hur kopplar man ur VRO´ n? /per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 13 September , 2008 Sök i forumet... http://www.maringuiden.se/forum/;thread=213466 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser