davidstahl 0 Postad 6 Maj , 2007 Hej! Skall byta min toalett i Novan Backade om den i fjol, men hjälpte inte. Funderar på antingen Jabsco eller Johnson. Någon som vet vilken man skall välja? Ha en bra sommar /David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 6 Maj , 2007 Jabsco är aldrig fel, bra märke tycker jag. Det som är viktig är att man köper en som det finns reservdelar till. En annan tanke är elektiska toaletter. Har man haft en vill man inte gärna återgå till en manual toa. Jag satt in en sån år 2003 och har inte haft stopp eller andra bekymmer sen dess, trots att jag seglar med många oerfarna gäster. //Phil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
seekey 0 Postad 16 Maj , 2007 Är det någon som har erfarenhet av någon annan toa än de med plastmekanism som finns i vanliga båtaffärer? Jag har erfarenhet av tre olika, Par, jabsco och en italiensk och de går alla sönder, läcker eller är svårspolade. Har sett engelsk en i brons men vet inte var den går att få tag i eller om konstruktionen är vettig. Kenneth Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 16 Maj , 2007 Lavac ska vara en av dom bästa, annorlunda tömningsprincip som krångla inte. Ganska dyrt, däremot. http://www.lavac.com/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Veglarn Postad 16 Maj , 2007 Han köpte en jabsco, enligt en tråd i ett annat forum. Bra val David Eller Seglarn. /U Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 16 Maj , 2007 I båten har vi en gammal engelsk konstruktion i brons. Den är 29 år och hänger fortfarande med. Den råkade under en vinter ut för frysning så vattenpumpen fick en spricka men med polyster/glasfiberförband funkar den också. Packningssatsen kostar som en hel vanlig toalett men konstruktionen är gedigen och håller att pumpa med hela sin kraft vilket kan behövas vid stopp i röret. http://www.blakes-lavac-taylors.co.uk/blakes_baby.htm Rätt kul att den toan vi har i båten ser exakt ut som den på bilden och har samma reservdelar. Vi har haft den i snart 30 år! Inga dagsländor precis. Senast ändrad av forgus31 | 16 maj 2007 | 22:05 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidstahl 0 Postad 17 Maj , 2007 Det blev en Jabsco, men vilka problem man kan få när man monterar in nya grejer. Jag har knappt ingen slang i mitt toasystem, utan rostfria rör. Det innebär att det är lite dåligt med rörlighet i detta, men det löser sig snart. Tack alla! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser