Namkong 0 Postad 5 Maj , 2007 Hej på er! Vad tycker ni om LOWRANCE X52. Är det något att ha? Är det någon av er som har ett sådant ekolod som kan ge en liten resumé om den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 5 Maj , 2007 Inte direkt svar på frågan men har också funderingar på X52.Verkar vettigt men får la släpa mig till ekolodsaffären och ta en redig kik i veckan som kommer... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 8 Maj , 2007 Var och kikade på X52 idag.Inte för att jag är någon expert men tyckte det verkade vettigt. Han på fiskeaffären där jag var sa att det nog var den modell som sålde bäst och fungerade bra för normal frtidsanvändning. Var en rätt så trivsam och detaljerad display och verkade överlag bra. För min del så blir det ett sådant. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 8 Maj , 2007 Ta gärna en funderare på X125. Kostar ca. en tusenlapp till men för den pengen får man utan tvekan ett mycke bättre lod. Väl värt pengarna enligt min mening. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Uttern-6000 0 Postad 10 Juli , 2008 X-52 är som alla lowrance ekolod mkt bra. Men som tidigare person säger är x-125 ett ekolod väl värt att fundera på. Läs vad andra säger om x-125 här: http://www.navalis.se/lowrance-x125/product_reviews.php/products_id/35/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Hallkvist Postad 23 Oktober , 2008 Själv skulle jag tänkt efter på vad jag ska ha det till, var jag ska ha det(dvs vad för båt), vilka djup etc. Finns billiga varianter för under tusenlappen som är väldigt bra, tex cuda 128 etc... Jag jobbar på Sydmarin i Helsingborg/Råå och har använt, kontrolerat och instalerat ett dussintal ekolod. Kort sakt är det extra finnesserna du betalar dyrt för, så som färgskärm, temp, extermt djupgående lodningar, utformningen på givaren, strömförbrukningen, klarheten i skärmen, larm etc... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JariF1 0 Postad 25 November , 2008 Jag köpte en X52 som jag tror på en hel del. Jag köpte en GPS separat trots att jag ställt in mig på comboinstrument först. Vid jämförelse blev det lite plottrigt att titta på två informationer på en liten skärm. Jag funderade också på om jag tyckte färg var viktigt och vad det kan få kosta och konstaterade man får lika mycket fisk på en monokrom som en färgskärm och att det kanske till och med kan vara behagligare att titta på tydlig och relevant information än hur man ska tolka den där nyansen av blå... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser