Tovew 0 Postad 5 Maj , 2007 Hej Funderar på att importera en båt från USA och undrar nu lite över fraktkostnader. Har fått ett pris på ca $5500 och då är detta bara för båtfrakten? Är inte det dyrt? Båten som ska skeppas är en Formula 26 på drygt nio meter? Totalt med allt inkl moms, tull, försäkring, arvode och landfrakt så skulle det gå på 120 000 SEK och det bara för att ta hem båten?? //T Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 6 Maj , 2007 Dyrt jämfört med vad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 6 Maj , 2007 Kanske det blir billigare att köra hem den själv?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tronnberg 0 Postad 6 Maj , 2007 Låter dyrt, kolla med svenskarna på www.calship.com jag har tagit hem en del grejor med hjälp av dom till väldigt bra priser, Per Trönnberg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 6 Maj , 2007 Borde la gå att komma undan lite billigare eller?Har jag fattat rätt så kan vissa fartyg ibland ha en hel del utrymme till övers!Får la snacka dig in någonstans! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tovew 0 Postad 6 Maj , 2007 Vadå jämfört med vad? Det är erfarenheter jag är ute efter. Dessa fraktare kan ju säga vilket pris som helst åt en. //T Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 6 Maj , 2007 Varför inte fråga fler fraktbolag då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
erikh 0 Postad 7 Maj , 2007 Hej Jag fick pris ungefär som du dvs frakt 5500usd vagga 700usd tysk tull o moms 20% på frakt båt. mvh erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorekore 0 Postad 7 November , 2007 Hej. Kolla med wallenius wilhelmsen www.2wglobal.com dom tog 19344,30kr från brunswick till göteborg tull 1,7% om jag inte minns fel sen så momsen på de. jag hade ett företag nere i florida som hjälpte mej med frakten till hamnen och inplasting m.m Unicorn yacht and ship hette dom och de kostade 1340usd. Mvh Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
badcam70 0 Postad 8 November , 2007 Jag har min 27fots Searay SD hemma för 106papp på kaj i Göteborg,då inkluderar det inköp av båt frakt tull moms hamnavgifter Sverige/Usa vagga spännband shrinkwrappad i ordninggjord för transport(batterier/bränsle/säkring löst gods i båt avplockning badbrygga/drev)vinterisering av båt friställande från TKB i Tyskland speditionsarvode i Sverige osv osv. Det enda jag reagerar på i dina kostnader så där direkt är vaggan som var dubbelt dyr mot min som gick på 350usd. Min blev tullad tidigare i veckan och det knorrades ingenting om CE märkningar osv så än så länge är det bara att köra för fullt gnäll inte utan handla billigt i staterna era drömbåtar nu !! Frakten så kan ni räkna på 78-80usd per kubikmeter så hamnar man rätt nära. mvh Mats Senast ändrad av badcam70 | 08 november 2007 | 07:53 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ohbon 0 Postad 8 November , 2007 Ohoy, Det pris du fått på båtfrakten är så vitt jag kan se det i linje med vad det brukar kosta, däremot har jag för mig att kostnaden för vagga brukar ligga på 500 USD. Men är det inte bättre att ta hem båten på en vagn som du har nytta av sedan, brukar gå att hitta för 1000-1500 USD beg? //Jonte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mainship 2 Postad 8 November , 2007 Jag skeppade en 34 foots båt i Maj och betalade runt $42 per kubikmeter plus 40% i bränsletillägg (Wallenius). De andra kostnaderna (moms, tull) är lika för alla. Tänk på att om båten står på en trailer så blir den högre mot om den står på vagga och frakt kostnadern går upp. Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser