suss 0 Postad 5 Maj , 2007 Hej,vilka underbara dagar vi har och kommer att ha framför oss. Ni som har båt har väl haft en hektisk helg kan jag tänka mig, med att sätta båtarna i sjön. Vi sitter ien bål och kuskar runt och letar efter vår lilla drömbåt. I dag var vi och tittade på en Finnspeed 745. Planeringen var väl ok. Men en detalj som vi blev fundersamma på var att durken på ett ställe var bubblig, plopp plopp lät det när vi gick det verkade som om det hade släppt på en mindre yta. Vi misstänker att det kan leda till dyra reparationer. Båten är från 1991. Men är det någon som vet när Finnspeed började tillverkas? Kapellet hade sett sina bästa dagar, en säsong till är det slut.Vad kanbåten vara värd? Ser fram emot lite svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 7 Maj , 2007 Hej, jag har en FinnSpeed 550. Jag mailade finnboat.fi, som är båtbranchens centralförbund i Finland, och frågade vem som tillverkat båten. Det här är svaret jag fick då Hej, båten är tillverkad av Ab Wico-Boat Oy, som fungerade i Lovisa, öst från Helsingfors. Varvet gick i konkurs i mitten av 80-talet. Om det är båten som ligger ute på blocket tror jag den är från 82-83. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KeyMan 0 Postad 29 Januari , 2008 Hejsan! Jag har en Finnspeed 745. Min båt är från -84 och motorn från 2000 (135hk Mercury). Jag har inte upplevt något ploppande i min båt. Jag köpte min för 180.000:- sommaren 2003. Bra planerad familjebåt! Min båt är utrustad med glasdörr och genomskinliga plast tackluckor som gör att den blir mycket ljusare än i originalutförande. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser