melle 7 Postad 5 Maj , 2007 Ni med utombordare och inte har landström installerat och ingen solpanel eller liknande. Hur laddar ni era batterier? MvhAndreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sahlback 0 Postad 5 Maj , 2007 Jag har en Ctek7000-laddare i båten och ström på bryggan. Drar bara en förlängningssladd ibland när jag är vid bryggan. Eftersom jag har 2 batterier så har jag snabbkoppling på båda batterierna och laddar ett i taget. Oftast fritidsbatteriet. Startbatteriet klarar sig rätt bra ändå. Båda laddas för övrigt när jag kör. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Millan_II 0 Postad 5 Maj , 2007 Jag antar och hoppas att mitt batteri laddas då motorn är igång. Under vintern har jag låtit min Ctek Zafir 90 underhållsladda batteriet. Förra sommaren klarade det sig krämen bra utan att behöva laddas extra. Kan du inte plocka med batteriet hem efter en tur på sjön och ladda det hemma i garaget? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser